Közeleg a visszatérés…
Not a bad view, right? pic.twitter.com/uTpLDhaxy9
— FC Barcelona (@FCBarcelona) November 7, 2025
Szerintem olyan munkát akarnak végeztetni, amihez nem kell képzés. Ez egyértelmű. Másnak semmi értelme. Az idősek mellett toleranciát és együttérzést tanulhatnak. Az ország romokban, lehetne 8-9 millió embernek is munkát adni, nem a segélyesek elől vesszük el remélem. Most abba a vitába ne menjünk bele, hogy a sok ingyenélő, segélyes életét megkeserítik e a munkával, mert abban veletek értek egyet, az az nem fogják, csak ez nem ide tartozik.torrentkiller írta:Először is:Kalap1988 írta: emberek! Hogy függ össze a kettő? Igen dolgoztassuk meg a rohadékokat is ( már bocsánat), de ez az oktatási koncepciótól teljesen elrugaszkodott dolog! egyébiránt pedig a tanárok feladata kell, hogy legyen, hogy ezeknél a munkáknál ne valljanak szégyent a diákok. A mi verőcei iskolánkban ráférne a tanárokra, hogy valamit tegyenek a gyerekekért. Ez helyi példa, nem általánosítok,de egy jó tanár képes erre. Rossz tanárokra pedig nincs is szükség. Ehhez persze kell a tanárképzés gyökeres reformja is.
Ha már közmunkához kötik az érettségit, (ha jól vettem ki, az utolsó évben) akkor olyat kellene, amihez nem kell külön továbbképzés. Mert azért ha valaki ápoló akar lenni, ahhoz kemény képzést kell megcsinálni. Képzettség nélkül meg ilyet csinálni... hát nem lennék az idősek helyében. Érettségi évében külön képzésre járni megint okos lépés...![]()
Ha meg olyan a munka, amire nem kell képzés, az meg megint felesleges, mert azt akkor a segííílyből élők is el tudják azt látni.
Azért az csúnya lenne.Drigo írta:Kíváncsi vagyok, a kötelező templomba járást mikor dobják be.

Először is:Kalap1988 írta: emberek! Hogy függ össze a kettő? Igen dolgoztassuk meg a rohadékokat is ( már bocsánat), de ez az oktatási koncepciótól teljesen elrugaszkodott dolog! egyébiránt pedig a tanárok feladata kell, hogy legyen, hogy ezeknél a munkáknál ne valljanak szégyent a diákok. A mi verőcei iskolánkban ráférne a tanárokra, hogy valamit tegyenek a gyerekekért. Ez helyi példa, nem általánosítok,de egy jó tanár képes erre. Rossz tanárokra pedig nincs is szükség. Ehhez persze kell a tanárképzés gyökeres reformja is.

Ez természetes. Szerintem a tanárképzés pár más körülményen kívül alapvetően a Bologna verte szét. A másik ilyen körülmény az volt, hogy sok tehetséges gyerek nem ment tanárnak, mert nem éri meg, így messze nem az elit járt ás jár tanárképzőre. Ha jó lesz a tanári életpályamodell, akkor az talán az utóbbira gyógyír lehet. A Bolognáról pedig már beszéltünk.daffy írta:ebben sajnos nem vagyok kompetens,mert utána csöppentem bele az egyetemi életbe,de utána nézek. viszont azt továbbra is tartom,hogy ha a diákságot reformálják,akkor minimum annyira a tanári karokra is ráférKalap1988 írta: Nem kell átvenni, mert 2005-ig használtunk egy működő, a maitól sokkal jobban működő rendszert. Azon kell javítani, de alapkoncepciónak szerintem jó.
ebben sajnos nem vagyok kompetens,mert utána csöppentem bele az egyetemi életbe,de utána nézek. viszont azt továbbra is tartom,hogy ha a diákságot reformálják,akkor minimum annyira a tanári karokra is ráférKalap1988 írta: Nem kell átvenni, mert 2005-ig használtunk egy működő, a maitól sokkal jobban működő rendszert. Azon kell javítani, de alapkoncepciónak szerintem jó.
Nem kell átvenni, mert 2005-ig használtunk egy működő, a maitól sokkal jobban működő rendszert. Azon kell javítani, de alapkoncepciónak szerintem jó.daffy írta:akkor elnézést!Kalap1988 írta: Félreértettél, én azt írtam, hogy a középszintűvel vagyok nagyrészt megelégedve.ez esetben csak simán összefoglaltam a gondolataim
a bolognai rendszer tényleg egy szemétkupac,de nem szabad abba a hibába esnie az országnak,amibe gyakran teszi: nem kell feltalálni a spanyol viaszt.
egy működő rendszert kell egy az egyben átvenni és használni,nem újítani,foltozni,mert az nem lesz használható.
emberek! Hogy függ össze a kettő? Igen dolgoztassuk meg a rohadékokat is ( már bocsánat), de ez az oktatási koncepciótól teljesen elrugaszkodott dolog! egyébiránt pedig a tanárok feladata kell, hogy legyen, hogy ezeknél a munkáknál ne valljanak szégyent a diákok. A mi verőcei iskolánkban ráférne a tanárokra, hogy valamit tegyenek a gyerekekért. Ez helyi példa, nem általánosítok,de egy jó tanár képes erre. Rossz tanárokra pedig nincs is szükség. Ehhez persze kell a tanárképzés gyökeres reformja is.Fecooo írta:nah igen, anno mi is szedtünk évente egyszer szemetet... egyébként érdekes, h akik legalább az érettségit meg akarják csinálni, azok dolgozzanak, akik nem fognak érettségizni, azok már 17-18 éves korban kapják a segíílyt, és majd nézik a kocsmából röhögve, h a normális emberek szedegetik utánuk a csikkeket, piás üvegeket... eszményi jövőkép...torrentkiller írta:
Anno általánosban mi is voltunk a faluban szemetet szedni, évente 1x. Ennyi talán még kell is, de ez már égbekiáltó baromság.
Időseket gondozni... na persze. Ahhoz a munkához valamely szintem elhivatottság is kell, és képzelem hogyan csinálnák ezt kényszerből a diákok.
Legalább gondolkoznának mielőtt ilyen baromságokat kitalálnak.
Az meg a másik, hogy itt vannak a nemidénnyáronbarnultak, támasztják a lapátot 8-4ig, megkapják a pénzt érte, a munkát meg azoknak kell elvégezni, akik már nem bírják ezt a szeméthegyet...
akkor elnézést!Kalap1988 írta: Félreértettél, én azt írtam, hogy a középszintűvel vagyok nagyrészt megelégedve.
Az még csak a jobbik eset, ha a kocsmából nézik. De amikor nem mer az ember egyedül végigmenni az utcán, mert attól kell tartania, hogy ezek a bizonyos emberek éppen a "kocsmában ülnek-e" vagy "gyűjtögető életmódot folytatnak".Fecooo írta: nah igen, anno mi is szedtünk évente egyszer szemetet... egyébként érdekes, h akik legalább az érettségit meg akarják csinálni, azok dolgozzanak, akik nem fognak érettségizni, azok már 17-18 éves korban kapják a segíílyt, és majd nézik a kocsmából röhögve, h a normális emberek szedegetik utánuk a csikkeket, piás üvegeket... eszményi jövőkép...

Félreértettél, én azt írtam, hogy a középszintűvel vagyok nagyrészt megelégedve. A felsőoktatásiban sok hibát láttam, de ott látok tárgyalási hajlandóságot. Most ülnek le tárgyalni újra a kritikát megfogalmazókkal februárban. Így még semmi biztosat nem tudunk. A műszaki értelmiségből valóban hiány van ( van olyan terület ahol meg többlet, de általánosságban igaz, amit írsz) és a magam részéről annak a híve vagyok, hogy a káros Bologna rendszert fel kell számolni. Én azt gondolom, hogy Hoffmann Rózsában van hajlam erre. De a jobb liberális, Magyar Bálint féle Pokornik miatt ő óriási háborút vívhat a háttérben. Nem irigylem. Nem sok államtitkárt becsülök a kormányból, de őt igen. Hosszútávon csak az osztatlan képzés "visszavezetésében" látok megoldást.daffy írta:kalap,egy kérdésem lenne feléd,mert írtad az imént,hogy nem sok hibát fedeztél fel a felsőoktatási törvényben. ez a kérdés régóta nyomja a lelkem,mert választ nem találtam rá...hátha.Kalap1988 írta:...
az ugye tény,hogy magyarországon műszaki értelmiségi hiány van. ezzel a törvénnyel szerinted mely terület diplomásai lesznek megtizedelve? én tudom,hisz ebben tanulokha ezt bevezetik,én garantálom neked,hogy a mérnöki képzés hihetetlen károkat fog elszenvedni. félreértés ne essék,tényleg gondok vannak a diplomásokkal is,de egy kicsit nézzünk a dolgok mélyére. nekem eddig 2 városban(győr,bp) volt és van szerencsém mérnöki szakot hallgatni. egy félévben van átlag 8 tantárgyam,ez összességében kb 35 kreditet ér. hivatalos info szerint egy tárgy megszerzéséhez kreditenként 30 óra tanulás szükséges ez cirka 1000 órát jelent. a rendelkezésre álló idő a szorgalmi időszakban durván 100 nap. ez napi 10 óra tanulást jelent. tantárgyanként van kb 300-400 oldalnyi tananyag. ez összesen kb2500-3000 oldal,100 napra leosztva 25oldal/nap. rengeteg. iskola kb napi 6 óra,alvás 8...nem sok idő marad élni. arra szeretnék kilyukadni,hogy néha irreálisat kérnek. ehhez vegyük hozzá a tanári hozzáállást(tárgyanként kb 60% bukik,ha tudja,ha nem). csodálkoznak,hogy mindenki puskázik és nem tanulja meg? ha a 3.5 éves bsc helyett 5 évet töltene ki a tananyag,akkor kicsit jobb lenne a helyzet. nem szeretnék kitérni arra,hogy a nagy rész elmélet és amit kikerül terepre a jóember,mehet a diploma a kukába,mert újra kell tanulni,tapasztalni. ne haragudj,ha hosszú lett,de így sem írtam le mindent,amit szerettem volna. a lényeg az lenne,hogy a reformot el lehet és el kell kezdeni,de a gyökereknél,különben sosem lesz gyümölcsöző a termés.
nah igen, anno mi is szedtünk évente egyszer szemetet... egyébként érdekes, h akik legalább az érettségit meg akarják csinálni, azok dolgozzanak, akik nem fognak érettségizni, azok már 17-18 éves korban kapják a segíílyt, és majd nézik a kocsmából röhögve, h a normális emberek szedegetik utánuk a csikkeket, piás üvegeket... eszményi jövőkép...torrentkiller írta:
Anno általánosban mi is voltunk a faluban szemetet szedni, évente 1x. Ennyi talán még kell is, de ez már égbekiáltó baromság.
Időseket gondozni... na persze. Ahhoz a munkához valamely szintem elhivatottság is kell, és képzelem hogyan csinálnák ezt kényszerből a diákok.
Legalább gondolkoznának mielőtt ilyen baromságokat kitalálnak.
Az meg a másik, hogy itt vannak a nemidénnyáronbarnultak, támasztják a lapátot 8-4ig, megkapják a pénzt érte, a munkát meg azoknak kell elvégezni, akik már nem bírják ezt a szeméthegyet...
Ez a p.csa egyre jobban kezd kiakasztani. Először is a felsőoktatási törvény, most meg ez. Igaz, hogy engem személy szerint már nem érint, de pl a tesóimat igen.daffy írta: megnézném rózsa nénik,ahogy kapirgálja a szemetet,hogy mást ne mondjak.

kalap,egy kérdésem lenne feléd,mert írtad az imént,hogy nem sok hibát fedeztél fel a felsőoktatási törvényben. ez a kérdés régóta nyomja a lelkem,mert választ nem találtam rá...hátha.Kalap1988 írta:...
Na. Azért egyenlősdi sehol nincsVictor_Valdes írta:Megnézem majd, ahogy a rózsa dombról leszabadult kölykök, a kulát szedik az utcán.
Kalap: Persze, egymásra mutogatunk, de úgy gondolom ha nekem valami kötelező, az legyen kötelező a szomszédomnak is... ha már elviekben mindenkire vonatkozik.
Lehúzás? Ki keres azzal pénzt, hogy a diákok összeszedik a szemetet? És ki veszít rajta?daffy írta: ha már mindenképp dolgozni kell...
a magyar oktatás ezer sebből vérzik. nem kívánok bővebben belemenni,de pl a gyakorlati oktatás hiánya a felsőoktatásban egy ilyen seb. a reformot el lehetne kezdeni az általános iskolánál,a középiskolában folytatni és az egyetemen zárni(gondosan kitérve a TANÁROKra is). a közmunka úgy gondolom nem tartozik bele az oktatásba,ugyanis a diák nem okul belőle semmit. ezt csak egy újabb lehúzásnak tartom,melyet remek minisztereink valamelyike kifundált. megnézném rózsa nénik,ahogy kapirgálja a szemetet,hogy mást ne mondjak.
Na ja, ez viszont a 22-es csapdája. Mert ugye ők csak segélyekből hajlandóak élni...Lionel85 írta: Véleményem szerint ezekre a közmunkákra kiválóan alkalmasak azok, akik csak segélyből hajlandóak élni.
ha már mindenképp dolgozni kell...Lionel85 írta: Véleményem szerint ezekre a közmunkákra kiválóan alkalmasak azok, akik csak segélyből hajlandóak élni. A diákoknak meg nem közmunkákra van szükségük, hanem a szakmájukhoz hozzájáruló munkára. Pl.: Aki péknek tanul, az menjen péküzembe, aminek hasznát is venné az életben.
ahogy a diákot,törvénnyel!!!Na ja, ez viszont a 22-es csapdája. Mert ugye ők csak segélyekből hajlandóak élni...
Meg hogyan kényszerítenéd őket a munka elvégzésére?
Véleményem szerint ezekre a közmunkákra kiválóan alkalmasak azok, akik csak segélyből hajlandóak élni. A diákoknak meg nem közmunkákra van szükségük, hanem a szakmájukhoz hozzájáruló munkára. Pl.: Aki péknek tanul, az menjen péküzembe, aminek hasznát is venné az életben.sjd írta:Ezzel nagyjából egyetértek, de az 50 óra közösségi munkának köze nincs az oktatáshoz. Abból a szempontból persze jó lesz, h végre nem fulladunk bele a szemétbe, mert lesz aki összeszedje, de az oktatás feladata inkább az lenne, h ne olyan barmokat neveljen, akiknek a szemetét majd össze fogják szednisocio66 írta: nem konkrétan ezzel,de végre elkezdték helyretenni a magyar oktatást. pár év múlva talán több értéke lesz egy diplomának,mint most. persze ezt szigorításokkal lehet csak elérni és akit érint majd,az nyilván nem örül neki,de ha elvonatkoztatunk a saját helyzetünktől,ezek igenis hasznos dolgok.



a szemét összegyűjtésére tökéletes lenne a bkv ellenőrök jelentős része. belőlök 5 darab van minden metrófeljáróba(kivéve persze a kossuth teret),hogy ne unatkozzanak egyedül. a fele elmehetne szemetet szedni például. olyan felesleges dolgokra alkalmaznak embereket,hogy az ember esze megáll,de amire kell,arra nincs ember sose.sjd írta:Ezzel nagyjából egyetértek, de az 50 óra közösségi munkának köze nincs az oktatáshoz. Abból a szempontból persze jó lesz, h végre nem fulladunk bele a szemétbe, mert lesz aki összeszedje, de az oktatás feladata inkább az lenne, h ne olyan barmokat neveljen, akiknek a szemetét majd össze fogják szednisocio66 írta: nem konkrétan ezzel,de végre elkezdték helyretenni a magyar oktatást. pár év múlva talán több értéke lesz egy diplomának,mint most. persze ezt szigorításokkal lehet csak elérni és akit érint majd,az nyilván nem örül neki,de ha elvonatkoztatunk a saját helyzetünktől,ezek igenis hasznos dolgok.
Ezzel nagyjából egyetértek, de az 50 óra közösségi munkának köze nincs az oktatáshoz. Abból a szempontból persze jó lesz, h végre nem fulladunk bele a szemétbe, mert lesz aki összeszedje, de az oktatás feladata inkább az lenne, h ne olyan barmokat neveljen, akiknek a szemetét majd össze fogják szednisocio66 írta: nem konkrétan ezzel,de végre elkezdték helyretenni a magyar oktatást. pár év múlva talán több értéke lesz egy diplomának,mint most. persze ezt szigorításokkal lehet csak elérni és akit érint majd,az nyilván nem örül neki,de ha elvonatkoztatunk a saját helyzetünktől,ezek igenis hasznos dolgok.