0-1. Ezt nem is cáfoltam, sőt egyet is értek vele, hogy káros, ha feleslegesen beerőltetünk a film kvóta miatt rasszokat.Kalapos írta: ↑2021.01.01. 11:10:53
0. Nem Nero személyét, hanem véleményét fogom megvédeni. Felesleges belekavarni a filmek témába a politikai meg vírus helyzetes véleményét.
A filmekben kifejezetten igaza van. Olvastam azt a cikket hogy a jövőben csak az lesz díjazható film aminek a kreatív és színészi oldala is bizonyos %-ban alul reprezentált népcsoportból jön stb. Ez pontosan azt jelenti amit Nero is sugall.
1. Régen is voltak feketék meg melegek a filmekben, színészek és karakterek is, de nem volt nagy dobra verve. Akkor volt bent a történetben, ha a történet igényelte azt. És így is szép számmal voltak, főleg feketék, és rendkívül sikeresen. Egy kis európai országba is eljutottak, és mindenki imádta a Halálos Fegyver fekete zsaruját, a Will Smith, Wesley Snipes, Eddie Murphy, Martin Lawrence, Halle Berry filmjeit és stb. Meg ázsiai színész siker történet is volt. És nem volt megszabva hogy lennie kell benne, nem azért volt egy filmben mert azt írja a törvény.
Most ott tartunk, ha politikailag korrekt filmet akarsz készíteni, és azt akarod hogy a kritikusok ne pontozzák le, és jó marketinget kapjon, akkor úgy kell írnod a történetet hogy legyen benne x fekete, x indián, x meleg stb.
Ez igen is a szélsőséges politikai nyomás eredménye. Az hogy checkbox alapon strigulázva kell válogatnod a stábot és a színészeket/karaktereket az egyszerűen elmeháborodott.
2. Másik gondolatom, a modern, sablonos tömeggyártott filmek valóban nagyon gyengék, és mellé hatalmas marketinget kapnak.
Régen is voltak [auto_cenzúra] filmek, csak azok nem jutottak el kis hazánkba, mert buktak. Most minden 'mit is' ? megnézhetsz egyből ahogy kijön, akár moziban, akár letöltve.
A régi [auto_cenzúra] filmekre meg senki se emlékszik, pedig voltak szép számmal, lehet hogy egészen hasonló arányban mint most.
3. De amit én érzek, hogy a történet mesélés messze elmozdult a sorozatok irányába. Ma egy film nagy általánosságban nem történet mesélő film, nem karakter fejlődésre épülő film. Van valakink aki messze a legjobb abban ami és kész, ez a fér bele 90 percbe. Kivételeket ne kezdjünk el sorolni, mert nem csorbítja a nagy általános igazságot.
Remakes, fast&furious, star wars, szuperhősök ezek kapják a nagy figyelmet, könnyen emészthető egyszerű szórakozást nyújtó filmek.
Azok a mozgókép készítők/írók akik epic dolgokat akarnak elérni, szerintem most inkább sorozat irányba indulnak el, mert abban nem szabnak nekik határt az elvárt elemek: fiataloknak szóló humor, reprezentációs kötelesség, kína/india, korhatáros szabványok, kötelező sztori elemek, legyen gyártható toy/kólás pohár belőle stb.
Fene, rövidet akartam, de még vannak gondolataim, és már így is hosszú. Fene.
Ettől nem lehet jó egy film? Én ezt cáfoltam meg hirtelen eszembe jutott filmekkel.
Most azokban hol jelenik meg rassz feleslegesen, ami miatt rossz filmnek lehet őket titulálni?
(ami eszembe jut hirtelen, felesleges beerőltetésből, az mondjuk az sw trilógia ázsiai karaktere, aki tényleg csak az ázsiai piac miatt volt benne.)
De régen is betettek akármilyen filmbe legalább egy négert, szóval ez sem igaz, hogy csak mostanában raknak bele indokolatlanul.
Hát hány olyan film van a 90-es 2000es évekből, amikor egyszer csak megjelenik egy vicces néger postás, vagy boltos, vagy taxis, aki szerepel 5 percet, de ha nem szerepelne se zökkenne ki a film?
Megvoltak ezek régen is, de most mivel ömlik a [auto_cenzúra] az arcunkba, felnagyítjuk ezeket is, és elfelejtjük mi volt régen.
Mert ez volt a tételmondat, hogy nem készítenek jó filmet, mert nem érdekük.
Ez nem igaz. Lásd a példákat, bár lehet véletlen lettek jó és sikeres filmek.
2. ezzel sem tudok vitatkozni, nem is akarok, egyetértek, mint ahogy le is írtam.
3. szintén egyetértek, sorozatokat érdemesebb ma nézni, ott vannak nagy kincsek. Bár abban tévedsz szerintem, hogy ott történetmesélés van. Van az is, meg karakterfejlődés. (lásd Queens Gambit a közelmúltból.)
Persze ezek a blockbusterek kapják a figyelmet, mert ebből élnek a stúdiók, marketing vonat dübörög, merchandise hoz rahedli lóvét.
Ettől függetlenül lehet értékes filmet találni ma is.
Összegezve, azzal nem értek egyet, hogy nem érdekük jó filmet csinálni, mert rengeteg példa van ami ennek ellenkezőjét mutatja.
Azzal sem értek egyet, hogy a kvóta miatt nem készülhet jó film. Dehogynem készülhet, ez nem kizáró ok.