Offtopic

Ami egyik témához sem kapcsolódik, avagy itt nyugodtan írhatsz mindenről kötetlenül.

Fogyasztasz valamilyen dohányterméket? :D

- Nem, soha nem próbáltam.
13
25%
- Próbáltam, de nem szoktam rá.
19
37%
- Füstölök, mint a gyárkémény
12
24%
- Alkalmanként rágyújtok
7
14%
 
Szavazatok száma: 51
Avatar
Varatrix
Director del Fútbol
Hozzászólások: 4859
Csatlakozott: 2007.12.26. 14:18:11
Tartózkodási hely: Böpö

2016.03.02. 12:38:33

S.Agüero írta:Ez az oktatás úgy rossz, ahogy van. Szerintem eléggé leterheltek vagyunk, van 7-8 óránk átlagban, és akkor még otthon tanulni kellene elvileg 3-4 órát. :lol: A bejárósok felkelnek jó esetben 6 órakor, hazaérnek 4 órakor. Mire hazaérek elég hulla szoktam lenni, pedig nem sok mindent csinálok a suliban. :mrgreen: Heti 1-2x délután lefekszem 1-2 órát aludni, különben kipurcannék. Alszok 7 órát, aztán ha hazaértem 3 órakor, már semmire nem jó az agyam. aztán még akkor kellene tanulni másnapra. Már nem azért, de aki tényleg tanul 3-4 órát naponta, az nem sokat "él", és foglalkozik magával.
A tanórákat én lecsökkenteném napi 6 órára, meg mondjuk 1 órával később kezdődhetne a suli. A sok tucattantárgyakat is redukálnám. Meg a fontosabb tantárgyaknak az agyagából a fontosabb dolgokat jobban belénk verhetnék, a kevésbé fontosakat meg elvethetnék.
Fú szám dömping...

Nem kötekedek de ha 8 kor kezdődik a suli és 8 órád van akkor hogyan érsz haza 4-re? Nehéz vitatkozni mert te jársz suliba, de frankón kijelenthető hogy átlag a 7-8 órád van? Mert 9 biztos nincsen tehát akkor 6 óra alatt kb nem is van napotok? Mert úgy gondolom hogy a korrekt a NORMÁL munkaidőhöz kéne igazodni. Tehát 5-6 óra és annyi elvárás táruljon hogy napi 2 órát tanul egy átlagos diák. Aki átlagon aluli az ugy is szívni fog később is. :lol:

8-ra suliba menni meg normális. Ezt jobb ha megszokjátok, legalább erre nevel az iskola hogy aludni később is luxus számba fog menni. 10 éve lavírozok átlag 5-6 óra alvással.

Én mondjuk gimibe 5 évesen voltam, az szerintem pl nem biztos hogy hülyeség lenne ha a nem előkészítős gimikben is 5 év lenne a letöltendő. Kicsit értelmesebben lehetne haladni.

"5 év budai Táncsics börtönében."
"Gavi egy porszívó hangja egy másnapos reggelen. Egy sirály, aki ellopja a halat, amikor már a zsinóron tekered. A villám, amit nem lehet megállítani. Egy vuvuzela a nagymamád temetésén. "- Javier Aznar
Avatar
daffy
Madridista
Hozzászólások: 7213
Csatlakozott: 2010.01.31. 19:11:40

2016.03.02. 08:10:13

S.Agüero írta:. Már nem azért, de aki tényleg tanul 3-4 órát naponta, az nem sokat "él", és foglalkozik magával.
Üdv a világomban :mrgreen: :mrgreen:
Dolgozom két műszakban. Szombatonként 400km-t utazok,hogy egyetemre járjak. Mellette edzek. Mondjuk a délelőttös hetem: kelek 5kor. fél7re munkába érek. 3ig dolgozom. 4re megyek edzeni kaja minden nélkül. fél7re hazaérek. kaja,fürdés,stb. fél8. és álljak neki tanulni. szombatom meg ugye dettó nincs. Ha vasárnap nem alszok reggel valamiért,akkor nem aludtam egész héten egyszer sem rendesen. Persze ez nem kötelező,de valahol mégis,mert a diploma kell. Nem panaszként írtam,mert elbírom és mivel muszáj a jövőmért,ezért megcsinálom.
Avatar
Bob_Marley
Presidente del Barça
Hozzászólások: 20023
Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14

2016.03.02. 06:20:36

Victor_Valdes írta:Nekem boven olyan bejaros ismerosom, aki fel5kor kel, hogy iskolaba beerjen es este 6ra er haza. Kolira nincs lehetoseg..es a gyerek 15 km-re lakik, csak ilyen a menetrend.

Ui: a bob kommentjere inkabb nem is reagalok, annyira szoges ellentetben all a velemenyemmel. A vita meg parttalan lenne, igaz raerek, nem vagyok almos a delutani szunyam miatt.
Miután nem írtad le így nincs is mire válaszolni. :D Gondolom az iskola mint intézmény feladatára gondolsz. Azt tartom, hogy az iskola szerepe nem az hogy a gyereket nevelje, azt a szülőnek kell. Az iskola felelőssége az hogy irányvonalat adjon és szélesítse a tudást, segítse a szocializálódási folyamatot, de az egyént a szülőnek kell a megfelelő irányba terelnie. Nekünk is volt etika óra stb, amik fontosak és felkészítenek az életre, vagy ugye volt itt szó valaki nem tudja mi az az ÁFA, hát nem az iskola fog neked számlázni. :D A tudást átadja (felkészít az életre), de a használatára már a szülőnek kell megtanítania, hiszen ő az a személy, akinek leginkább ki kell vennie a részét abban, hogy a gyerek szocializálódjon.

Tehát az iskola nem fogja tudni pótolni azokat a dolgokat, amiket a szülőnek kéne megtennie. Azzal egyetértek, hogy a kommunikáció nagyon fontos, s megtanítani, hogyan kell beszélni, kifejezni magad, de akkor ki is lyukadunk oda, hogy öt perces családok, amit nem tud pótolni az iskola. Ott az Irodalom, utáltam, de visszagondolva azért mégiscsak fontos, hiszen a nyelv szépségét és kifejezőkészségét ott sajátítod el. Értem én hogy lehetne külön mondjuk kommunikációs tréning, egyet is értek vele, csak azzal meg nagyon nem hogy valaki úgy gondolja, hogy majd lepasszolja a gyereket az iskolába 8-15 között aztán azzal meg van oldva a dolog. Akár kommunikáció, akár felelősségtudat, akár megjelenés az mind olyan hogy a szülő is nagyon keményen ki kéne vegye belőle a részét. Pár hete arról dumáltunk, hogy egyenruha, akkor miért nem került ez elő, hogy megjelenés. :D Azért mégiscsak normálisabb megjelenni kosztümben vagy öltönyben mint miniszoknyában, vagy farmernadrágban. És ebben például megint az hogy a szülő a döntő személy az iskola nem kötelezhet dolgokra. Remélem érthető mit akartam ebből kihozni. :D
Kép
Kép
Kép
Avatar
Victor_Valdes
Az EuroBarca Utánpótlása
Hozzászólások: 4447
Csatlakozott: 2007.02.09. 16:19:20
Tartózkodási hely: Debrecen

2016.03.02. 01:01:19

Nekem boven olyan bejaros ismerosom, aki fel5kor kel, hogy iskolaba beerjen es este 6ra er haza. Kolira nincs lehetoseg..es a gyerek 15 km-re lakik, csak ilyen a menetrend.

Ui: a bob kommentjere inkabb nem is reagalok, annyira szoges ellentetben all a velemenyemmel. A vita meg parttalan lenne, igaz raerek, nem vagyok almos a delutani szunyam miatt.
http://www.maon.hu - marketing - üzleti élet - motiváció - vállalkozás -
"mi leszel, ha nagy leszel? közgazdász, vagy bérgyilkos..a kereslet határozza meg a kínálatot.."
"tudom egyszer újra látlak, az imáim hozzád szállnak..." †
Avatar
Bob_Marley
Presidente del Barça
Hozzászólások: 20023
Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14

2016.03.01. 23:57:08

S.Agüero írta:Én ebben most eléggé benne vagyok, mert szüleim tanárok, én meg épp most fogok érettségizni.

Ez az oktatás úgy rossz, ahogy van. Szerintem eléggé leterheltek vagyunk, van 7-8 óránk átlagban, és akkor még otthon tanulni kellene elvileg 3-4 órát. :lol: A bejárósok felkelnek jó esetben 6 órakor, hazaérnek 4 órakor. Mire hazaérek elég hulla szoktam lenni, pedig nem sok mindent csinálok a suliban. :mrgreen: Heti 1-2x délután lefekszem 1-2 órát aludni, különben kipurcannék. Alszok 7 órát, aztán ha hazaértem 3 órakor, már semmire nem jó az agyam. aztán még akkor kellene tanulni másnapra. Már nem azért, de aki tényleg tanul 3-4 órát naponta, az nem sokat "él", és foglalkozik magával.
A tanórákat én lecsökkenteném napi 6 órára, meg mondjuk 1 órával később kezdődhetne a suli. A sok tucattantárgyakat is redukálnám. Meg a fontosabb tantárgyaknak az agyagából a fontosabb dolgokat jobban belénk verhetnék, a kevésbé fontosakat meg elvethetnék.

Mondjuk én a másik véglet vagyok, nálam lustább ember nem sok van, pont annyit tanulok, mint általánosban, de ezzel a napi fél órával is megvan a 4-es átlag. :D
Ezzel így totál nem értek egyet, mert bakker én 10 éven keresztül csináltam ezt és napi szinten jártam mellette edzésre és este nyolcra értem haza (buszon, villamoson tanultam). És reggel ötkor keltem és mentem uszodába majd onnan suli és 7-8 óra. És elég erős iskolába jártam, ahol nem volt mellébeszélés vagy tudod az anyagot vagy nem. És nem volt ebből probléma, mindenki tette a dolgát.

Ne haragudj hogy ezt mondom de ha egy tizenéves szervezetnek szüksége van délutáni alvásra akkor ott gond van. :D Akkor vagy este nem alszod ki magad vagy életműködésben van gond (betegség), s nincs megfelelő vitamin a szervezetedben.

És azon részével sem értek egyet, hogy az iskola az életre nevel. Az iskola az életre készít fel, de nem tudja pótolni azt, ami a szülő felelőssége. És pl matekra igenis nagy szükség van, mert az tanít meg a logikus gondolkozásra. Én sokkal inkább látnám abban a javulást ha gyakorlatiasabb lenne a NAT, illetve szűkösebb.
Kép
Kép
Kép
Avatar
MatyiG
Adminisztrátor
Hozzászólások: 18367
Csatlakozott: 2009.01.27. 14:10:25
Tartózkodási hely: Budapest/Jászberény

2016.03.01. 23:32:35

Én ebben most eléggé benne vagyok, mert szüleim tanárok, én meg épp most fogok érettségizni.

Ez az oktatás úgy rossz, ahogy van. Szerintem eléggé leterheltek vagyunk, van 7-8 óránk átlagban, és akkor még otthon tanulni kellene elvileg 3-4 órát. :lol: A bejárósok felkelnek jó esetben 6 órakor, hazaérnek 4 órakor. Mire hazaérek elég hulla szoktam lenni, pedig nem sok mindent csinálok a suliban. :mrgreen: Heti 1-2x délután lefekszem 1-2 órát aludni, különben kipurcannék. Alszok 7 órát, aztán ha hazaértem 3 órakor, már semmire nem jó az agyam. aztán még akkor kellene tanulni másnapra. Már nem azért, de aki tényleg tanul 3-4 órát naponta, az nem sokat "él", és foglalkozik magával.
A tanórákat én lecsökkenteném napi 6 órára, meg mondjuk 1 órával később kezdődhetne a suli. A sok tucattantárgyakat is redukálnám. Meg a fontosabb tantárgyaknak az agyagából a fontosabb dolgokat jobban belénk verhetnék, a kevésbé fontosakat meg elvethetnék.

Mondjuk én a másik véglet vagyok, nálam lustább ember nem sok van, pont annyit tanulok, mint általánosban, de ezzel a napi fél órával is megvan a 4-es átlag. :D
Avatar
hank1ee
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2512
Csatlakozott: 2013.02.27. 03:08:33

2016.03.01. 22:04:20

Zolee23 írta:Minden tiszteletem mellett, aki ma Magyarországon orvosnak, vagy tanárnak készül, az nem tudom mennyire beszámítható.

Édesanyám is szakorvos, szerencsére egy jónéhány éve már magánorvosként űzi. Nyilván nem kevés embert ismer kórházakból, sztk-ből, olyan sztorik vannak, hogy az ember elsírja magát...nem örömében. Ha az ember jót akar magának, kerüli az állami kórházakat.

Lassan kb. az lesz, hogy az ember saját magát fogja megműteni.



Az oktatásból egyébként én borzasztóan hiányolom az "életre" nevelést. Orrba szájba megy a kémia, matek etc. viszont azzal a lőtéri kutya nem foglalkozik hogy hogyan kell beszélni, hogyan kell eladni magad pl. egy állásinterjún, x helyen hogy kell megjelenni, a nyelvtudás mennyire fontos, mit hogyan tudsz elintézni, megoldani.

Persze, normális körülmények között ezt az ember magától tudja, vagy a szülei által, de nagyon sok helyen mégse így van.

Szóval nem azt mondom, hogy amit tanítanak az iskolákban felesleges, de valójában a töredéket használja az ember az életben.
Jobban le se írhattad volna ezeket. A kiemelt résznél hangosan felröhögtem, persze inkább szomorú ez, mint nevetséges, de legfőképpen abszurd. Nem baj, Balmazújvároson van termálfűtéses pálya. :lol:

Az aláhúzott részt már én is felvetettem itt egyszer, aztán V_V válaszolt is, hogy ez azért van, mert droidokat kell nevelni, a kapitalizmust kell kiszolgálni. Nyilvánvaló. Egy-egy emberrel a kutya se foglalkozik (csak a család), a rendszer a lényeg.
"Hány dobja az álmait, hogy mindegy már csak legyen más, de be kell lásd, bármilyen trét hoz az élet le kell rázd"

"A látványos játék alapja a futball szeretete." - Varga Zoltán
"Szerettünk, akartunk, és tudtunk futballozni." - Puskás Ferenc
Zolee23
Capitá del Barça
Hozzászólások: 573
Csatlakozott: 2009.08.17. 22:27:25
Tartózkodási hely: Budapest

2016.03.01. 20:35:49

Minden tiszteletem mellett, aki ma Magyarországon orvosnak, vagy tanárnak készül, az nem tudom mennyire beszámítható.

Édesanyám is szakorvos, szerencsére egy jónéhány éve már magánorvosként űzi. Nyilván nem kevés embert ismer kórházakból, sztk-ből, olyan sztorik vannak, hogy az ember elsírja magát...nem örömében. Ha az ember jót akar magának, kerüli az állami kórházakat.

Lassan kb. az lesz, hogy az ember saját magát fogja megműteni.



Az oktatásból egyébként én borzasztóan hiányolom az "életre" nevelést. Orrba szájba megy a kémia, matek etc. viszont azzal a lőtéri kutya nem foglalkozik hogy hogyan kell beszélni, hogyan kell eladni magad pl. egy állásinterjún, x helyen hogy kell megjelenni, a nyelvtudás mennyire fontos, mit hogyan tudsz elintézni, megoldani.

Persze, normális körülmények között ezt az ember magától tudja, vagy a szülei által, de nagyon sok helyen mégse így van.

Szóval nem azt mondom, hogy amit tanítanak az iskolákban felesleges, de valójában a töredéket használja az ember az életben.
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15933
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2016.03.01. 20:04:11

VV,akkor ezt megbeszéltük,és egyet is tudok érteni. :mrgreen:

Tim!
Igen,írtam is ezt,hogy egy villanykörtecseréhez papírok kellenek, ide-oda küldeni, nonszensz.
Tankönyvnél meg monopolhelyzetet teremtettek, azért fordulhatnak elő ilyenek. Ez is hajaz egy bizonyos korszakra a magyar történelemben.

Bob! Veled is egyetértek ezekben, pont ma volt erről az ismerettágulásról szó. Hogy napról napra hízik és válik elérhetővé a tudásanyag, egy szakembernek is nehéz lépést tartani, kis területen is folyamatosan jönnek az új információk,ez hatványozottan igaz a tanagyagra is. Ez probléma amit majd kezelni kellene, történelemből is,folyamatosan új kutatások,szemléletek jelennek meg, tágul az ismeretanyag brutálisan, de mindenről elmondható ez.

Egészségügy miatt még szomorúbb vagyok talán, embertelen. De amíg a vezér belemondja az emberek képébe,hogy vidéken 21. századi körülmények vannak...bicskanyitogató!
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
Bob_Marley
Presidente del Barça
Hozzászólások: 20023
Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14

2016.03.01. 19:56:51

Egészségügyhöz annyit, hogy pont minap kellett bemennem a kórházba, mert édesanyám rosszul lett és miközben vártam rá az egyik nővér azt ecsetelte nekem, hogy sajnos ne lepődjek meg ha esetleg olyan van, hogy ha bent kell tartani nem jut neki tiszta lepedő....Na mondom az úgy korrekt. Megvan határozva napi mennyi tiszta lepedő van vagy pelenka és ha elfogy akkor így járt a beteg....hát szörnyű volt ezt végighallgatni. Hozzáteszem ez sajnos általános probléma, politikától függetlenül. És akkor arról nem is beszélek, hogy a kardiológián mint égen a csillag annyi ember volt, s szó szerint a folyosón feküdtek az ágyon a betegek. Olyan félelmetes hogy hihetetlen. Kezdve azzal, hogy aki ott fekszik annak milyen megalázó lehet, hogy egy szál semmiben jobb esetben letakarva ott fekszik x órát miközben megy le-fel egy csomó ember és amúgy pluszban még el is kaphat valamit. A látogatóknak vagy új betegeknek meg micsoda idilli kép hogy emberek fekszenek a folyosón.....Siralmas volt.

Oktatást én talán még előrébb is helyezem mindennél, mert abból lehet egyedül építkezni a jövőt tekintve és nem szabad elhanyagolni, de valaki lejjebb jól írta hogy sajnos ez volt 10 éve meg 20 éve és ez lesz 10 év múlva is. És abban is igazat kell adjak, hogy megváltozott a világ és gyakorlatiasabb lett. Amerikaiak hülyék, de van ismerősöm és ők pl rengeteg logikai órát tanulnak s amúgy nem tudják mikor van a függetlenség napja, de problémamegoldásban jók. Be kell látni egy idő után akkora lesz az anyag, hogy effektíve nem lehet azt leadni. Én ehhez abszolút nem értek, meg nyilván pontos elemzések és statisztikák szükségesek, de ha csak arra gondolok hogy pl a Történelem is ugye folyamatosan csak tágul és pl a mai világban nagyon fontos szempont pl ismerni az EU felépítését működését, esetlegesen állampolgári jogokat stb, amire már nincsen idő. Szóval ez egy nagyon nehéz kérdés, hogy mit kellene megtartani és mit nem, de én is úgy gondolom, hogy sokkal gyakorlatiasabb órákra lenne szükség.

Viszont ott van az hogy a tanárokból meg kevés van és a pluszórák, napközi, fakultáció stb elemészti az energiájukat. Ezt is lejjebb írta valaki, hogy munkának tekinti nem hivatásnak. És sajnos megtudom őket érteni, mert fizikai tűrőképességnek is van határa. Szóval ez nagyon összetett dolog, de abban szerintem mindenki egyetért, hogy valami nem stimmel, márpedig az oktatásra nagyon nagy szükség van, mert rajtuk áll vagy bukik mindig a jövő.
Kép
Kép
Kép
Avatar
Tim
Mezei fórumozó
Hozzászólások: 3213
Csatlakozott: 2007.06.15. 21:52:33

2016.03.01. 19:55:05

csababarca írta:
Pedagógusok meg nem feltétlen a fizetésük miatt háborognak, de emelték a kötelező óraszámaikat, így a fizetésük is nőtt. Viszont elestek minden egyéb pótléktól, különórák, helyettesítések, egyéb bevételek,amik eddig megvoltak. És miért kell kevesebbet keresniük a versenyszféránál? Egy közgazdász tanul 3 évet a bgf-en, aztán keres 3-4 kilót. Pedagógus meg tanul mostmár osztatlanul 5 évet, meg 2 éve gyakorló pedagógus. És keres kezdőként piti összeget.
Ez nem fair szerintem,de elfogadható.

Én pedagógus leszek majd másfél éven belül, kicsit belelátok a dologba, nem nagyon azért, de igenis vannak hibák,és nem ok nélküliek ezek a megmozdulások. Plusz számomra örömteli,hogy végre van valami kis zavar ebben az állóvízben, hátha mások,akik még rosszabb helyzetben vannak (egészségügyi dolgozók, kifejezetten az ápolók) is bátrabbak lesznek.
És akkor még tedd hozzá a felesleges papírkupacok gyártását,az olyan idióta bürokratikus marhaságokat mint a Pedagógus Önértékelési Csoportok (na ennek a rövidítése legalább vicces :D ), illetve ha bármire szüksége van az iskolának kérvények, igénylések tucatjait kell elküldeni feleslegesen. Ezzel szemben vannak tanárok akik hónapok óta nem kapnak fizetést, a tankönyvek színvonala borzalmas..Tényleg ilyen mehet egy hetedikes irodalomkönyvben: "Büszkeségre adhat okot, hogy míg az amerikaiak szemében az értelmes, logikus gondolkodás szinte az utolsó helyen van, addig nálunk az egyik legfontosabb érték." Illetve a "Nyugat imádat napjainkban" cimű remekmű. Nem beszélve arról a képmutató propagandáról, hogy továbbtanulás előtt álló kölyköket győzködnek arról hogy gimnázium helyett menjenek "szakiskolába" mert az országnak szakmunkásokra van szüksége( ami igaz is lenne, csak éppen a szakképzést már ellehetetlenítették),miközben nem tudok olyan parlamenti képviselőről akinek a kedves fia,lánya lakatos,szobafestő,vagy villanyszerelő lenne.
Bár láthatjuk,hogy egy rátermett gázszerelő egész jól el tud boldogulni.
Kép
Avatar
Victor_Valdes
Az EuroBarca Utánpótlása
Hozzászólások: 4447
Csatlakozott: 2007.02.09. 16:19:20
Tartózkodási hely: Debrecen

2016.03.01. 19:44:33

csababarca írta:Ezekkel egyet is értek, diákokat nem biztos,hogy be kellett vonni. De ez róluk is szól, sajnos.

Egyébként a jobboldali ellenzéknek sem kellett volna bevonni a nyugdíjasokat,mégis megtette, az sem sokkal etikusabb. Itt is érvényesül az egyik kutya,másik eb effektus, amit mindig hangsúlyozok. Ugyanolyan az összes.

Egyébként talán pont a mostani kormány nézhetne tovább az orránál, mert be vannak betonozva okosan, kb 2-3 ciklust lesznek még,lehetne érdemben előre is építkezni,nem csak zsebeket tömködni.
Nyilván róluk is szól, sőt a legjobban talán róluk. :) De ennek a társadalmi rétegnek a többsége csak szükséges rosszként tekint az iskolára, még azt sem látja át, hogy miért kellene legalább a szakmunkást becsülettel kijárni annak, aki nem akar többet tanulni, de ezek az emberek általában se dolgozni, se tanulni nem akarnak. Ez is csak egy igazolt hiányzás. A nyugdíjasok azért felnőtt emberek, megfelelő ítélőképességgel. Ettől függetlenül egyet értek, egyik sem volt túl fair.

A hozzászólásod második részével teljesen egyetértek. Ha lett volna egy csepp eszük, akkor, amikor másodjára megválasztották őket, elkezdhettek volna valóban építkezni és új alapokra helyezni az országot gazdaságilag és szép lassan a társadalom is változott volna. Ehelyett, ugyanazt csinálják, mint bármelyik másik kormány a rendszerváltás óta. Pedig nagyon úgy tűnik, hogy nincsen megfelelő erőt képviselő ellenzék, ezt az aduászt meg csak arra használják, hogy megszedjék maguk (nincs ezzel baj, minden épeszű ember ezt csinálná, csak mellette mást is kéne csinálni..)

szerk.: háát, nem hibátlan ahogy leírtam, de a lényeg érthető. :D Amíg az állam beavatkozik a dolgokba, és szegény az állam, addig az általuk kiosztott fizetések sem lesznek versenyképesek. :)
http://www.maon.hu - marketing - üzleti élet - motiváció - vállalkozás -
"mi leszel, ha nagy leszel? közgazdász, vagy bérgyilkos..a kereslet határozza meg a kínálatot.."
"tudom egyszer újra látlak, az imáim hozzád szállnak..." †
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15933
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2016.03.01. 19:34:55

Ezekkel egyet is értek, diákokat nem biztos,hogy be kellett vonni. De ez róluk is szól, sajnos.

Egyébként a jobboldali ellenzéknek sem kellett volna bevonni a nyugdíjasokat,mégis megtette, az sem sokkal etikusabb. Itt is érvényesül az egyik kutya,másik eb effektus, amit mindig hangsúlyozok. Ugyanolyan az összes.

Egyébként talán pont a mostani kormány nézhetne tovább az orránál, mert be vannak betonozva okosan, kb 2-3 ciklust lesznek még,lehetne érdemben előre is építkezni,nem csak zsebeket tömködni.

Köszi hogy leírtad apróbetűvel a miértet, akartam kérni,hogy fejtsd ki. Mondjuk ha átvitt értelemben vesszük, a pedagógusok is előállítanak terméket, még ha ez csúnyán is hangzik. És ezért a "termékért" fizetnek később a cégek, nagy pénzeket. Nah mindegy, majd lesz jobb, fizetésben javult a pedagógusok helyzete, meg van fejlődési lehetőség, vannak perspektívák legalább.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
Victor_Valdes
Az EuroBarca Utánpótlása
Hozzászólások: 4447
Csatlakozott: 2007.02.09. 16:19:20
Tartózkodási hely: Debrecen

2016.03.01. 19:15:40

csababarca írta:És miért kell kevesebbet keresniük a versenyszféránál? Egy közgazdász tanul 3 évet a bgf-en, aztán keres 3-4 kilót. Pedagógus meg tanul mostmár osztatlanul 5 évet, meg 2 éve gyakorló pedagógus. És keres kezdőként piti összeget.
Ez nem fair szerintem,de elfogadható.
Nem kell kevesebbet keresniük, ettől függetlenül ez egy fajta törvényszerűség, ami minden közszférában dolgozóra igaz. Kevesebbet keresnek azok, akik az állami szférában helyezkednek el (nagy átlagban). Ez több okra is visszavezethető. :)

Összességében én egyetértek a tanárok megmozdulásával, mert tényleg gázosak a körülmények. Amit szemét dolognak tartok a szülők és a tanárok részéről, hogy belevonták ebbe a diákokat, akiknek fogalma sincs (mert nagy átlagban nincs) a dolgokról. :) Érdemi változás nem igen lesz, de, ha már jut fénymásoló lap, meg kréta, már az is fejlődés..

Összességében pedig azért nem foglalkoznak ezekkel a dolgokkal az éppen hatalmon lévő kormányok, mert csak 4 éves ciklusokban (és a saját zsebük megtömésén) tudnak gondolkodni. Az egészségügy, oktatás, stb problémáját pedig szépen ráhagyják mindig a következő kormányra. (Pedig elengedhetetlen lenne egy jelentős béremelés minden dolgozónak, illetve csökkenteni minimálisra a segélyezést, de akkor közfelháborodás lenne, senki nem meri bevállalni. Mellesleg olyan emberek is kellenének az ország élére, akik az ebből befolyó lét nem a saját zsebükbe teszik.)

Ez az egészségügyi rendszer meg bukásra van ítélve. Ezer sebből vérzik, példát vehetnénk a nyugati országok, vagy amerika egészségügyi rendszeréről, de akkor szintén közfelháborodás lenne (egy olyan országban ne lenne, ahol egy 200 ft-os vizitdíj miatt kibuktak ez emberek?).

szerk.: Nem háborgok én, és más se. :D Amikor valaki az adott pályát választja (egészségügy vagy tanár) tisztában van vele, hogy mikkel jár ez. Ettől függetlenül jár nekik a megfelelő fizetés, megfelelő körülmények hiszen kezükben a jövő és a betegek. Egy normális országban járna, de ez nem az.

(amúgy hivatalosan azért keresnek kevesebbet a közszférában dolgozók, mert csak kínálat van, fizetőképes kereslet pedig nincs közgazdasági értelemben, amiatt nagyon eltolódik minden és egyfajta torz kereslet-kínálat függvény alakul ki. nincs előállított termék vagy szolgáltatás, amiért fizetnének, ellenben a piaci versenyben résztvevő vállalatok/emberek tudnak kínálatot nyújtani, legyen az termék vagy szolgáltatás, és megfelelő fizetőképes kereslet áll ezzel szemben a túloldalon. Emiatt a torzság miatt vállal az állam jelentős szerepet az oktatásban és az egészségügyben, és oldja meg úgy a dolgot, ahogy tudja, ha piaci alapokra helyeznék ezt a két hivatást, akkor meg nagyon nagy különbségek jönnének létre. a szegények nem kapnának megfelelő ellátást, illetve oktatást. egy ilyen rendszer nem működhet csak az olyan "ultrajóléti" társadalmakban, mint pl az usa. )
http://www.maon.hu - marketing - üzleti élet - motiváció - vállalkozás -
"mi leszel, ha nagy leszel? közgazdász, vagy bérgyilkos..a kereslet határozza meg a kínálatot.."
"tudom egyszer újra látlak, az imáim hozzád szállnak..." †
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15933
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2016.03.01. 19:07:17

Így van.
Ma ápolónak tènyleg hivatástudatból mennek, a pedagóguspálya ugyan ez, csak picit több fizuért, és nem olyan "alja" munkáért.

Aztán a közgazdászok meg egyebek jöhetnek hogy mit háborognak a közalkalmazottak:D
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
zola8787
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3717
Csatlakozott: 2009.03.01. 20:08:51

2016.03.01. 18:25:05

csababarca írta:Plusz számomra örömteli,hogy végre van valami kis zavar ebben az állóvízben, hátha mások,akik még rosszabb helyzetben vannak (egészségügyi dolgozók, kifejezetten az ápolók) is bátrabbak lesznek.
Igen, őket sajnálom a legjobban. Nekik tényleg kellene emelést adni, nem is kicsit. Szerintem nem lesz ott semmilyen változás még egy jó ideig, hiszen ők nem tehetik meg, hogy egy napig nem mennek be, mert onnantól a közutálat tárgyai lennének, hiszen rengeteg emberért felelnének. Mondjuk abba belegondolhatnának a diktátoraink, hogy egyre kevesebb ember akar ápoló lenni, bocsi a csúnya beszédért, de az emberek nem abban látják a jövőt, hogy szarért kaparják a kakit mások alól.
Avatar
csababarca
Az Év Fórumozója - 2021
Hozzászólások: 15933
Csatlakozott: 2005.10.03. 21:19:38
Tartózkodási hely: Dabas

2016.03.01. 17:46:13

Az hogy mi legyen a Tantervben, megint érdekes kérdés.
Az hogy mi valósul meg belőle, az megint csak.
Mert benne van pl hogy kompetencia alapú fejlesztés és tanítás kell, készségfejlesztések, "életre nevelés", stresszhelyzetek kezelése,stb...ezek mind benne vannak a NAT-ban.
A "probléma",hogy benne van a tananyag is, ami irdatlan mennyiségű. EZért sem tud a tanár,még ha akarna se a fejlesztésre időt fordítani, egyszerűen az anyaggal haladni kell. Baromi ritka, amikor időre befejezik csak magát a tananyagot, és akkor a többi dolog, ami egy tanár feladata a nevelés meg sem tud jelenni, csak nagyon nagyon minimális szinten.
Varatrix is írta,hogy nem az a feladata,hogy megtanítson gondolkodni. De! Az is a feladata lenne, de nehéz, mert a tantervet tartani kell. Nincs rugalmasság, mostmár annyi sem,hogy lazább hangvételű könyvből tanítson valaki, van kettő a piacon, jó esetben, és ennyi az opció.

Pedagógusok meg nem feltétlen a fizetésük miatt háborognak, de emelték a kötelező óraszámaikat, így a fizetésük is nőtt. Viszont elestek minden egyéb pótléktól, különórák, helyettesítések, egyéb bevételek,amik eddig megvoltak. És miért kell kevesebbet keresniük a versenyszféránál? Egy közgazdász tanul 3 évet a bgf-en, aztán keres 3-4 kilót. Pedagógus meg tanul mostmár osztatlanul 5 évet, meg 2 éve gyakorló pedagógus. És keres kezdőként piti összeget.
Ez nem fair szerintem,de elfogadható.

Én pedagógus leszek majd másfél éven belül, kicsit belelátok a dologba, nem nagyon azért, de igenis vannak hibák,és nem ok nélküliek ezek a megmozdulások. Plusz számomra örömteli,hogy végre van valami kis zavar ebben az állóvízben, hátha mások,akik még rosszabb helyzetben vannak (egészségügyi dolgozók, kifejezetten az ápolók) is bátrabbak lesznek.
"Amikor nézzük Őt, akkor értsük meg ez egy sajátos játékos akit látunk, ez totálisan egyedi. Háromszor verte meg úgy Gvardiolt, hogy az magasabb, erősebb, gyorsabb, fiatalabb, energetikusabb. Ezt írd már le nekem számokkal. Ez mutatja azt, hogy micsoda valójában a futball."
Avatar
defender3
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2007.02.04. 14:58:23

2016.03.01. 14:46:16

Ez is kérdés kinek mi az, ami már felesleges.

Mondjuk én úgy tudnám elképzelni az utolsó 2 évet gimiben, hogy vannak a kötelező érettségi tárgyak a faktok minimum heti 4 órában meg még pár kiegészítő tárgy, amit addig nem tudtak betenni.

Amúgy igaz a legnagyobb gond, hogy nem tanítanak meg gondolkodni az általános iskolában. Sokan még a számológépet függvénytáblázatot meg az atlaszt se tudják használni.


Gimiben, hogy matekfaktos voltam a csoportbontás miatt a csoport együtt volt biológián is, és ott egyszer egy dogámra a tanár ráírta, hogy "végre valaki" mert én vettem a fárdtságot, hogy itthon párszor átolvassam az anyagot így meg tudtam írni 5-ösre. Pedig nagyon lusta vagyok de arra figyeltem mindig, hogy nem úgy menjek órára, hogy egy betűt nem tudok.
Avatar
Victor_Valdes
Az EuroBarca Utánpótlása
Hozzászólások: 4447
Csatlakozott: 2007.02.09. 16:19:20
Tartózkodási hely: Debrecen

2016.03.01. 14:40:53

Varatrix írta: Plusz ha már TT tárgyaknál járunk, inkább az a sajnálatos hogy a tanárnak nem az a feladata hogy megtanítson gondolkodni. Például én edzéseim miatt kértem a földrajz tanáromat hogy tekintsen el attól hogy bejárjak fakultációra (mert érettségi tárgyam volt). Aggódott hogy nem fogom érteni amit tanulok, de ment a dolog szóval ha az embernek van egy kis gógyija meglátja az összefüggéseket magától is. Persze ehhez az kell hogy amúgy használd az agyad, ez tanár nem tudja beléd verni szerintem. Tehát van aki magol és nem gondolkodik, Mondjuk földrajz esetében ha megtanulod a természet földrajzot, félig már a gazdaság földrajzot is tudod ha megfelelően rakod össze a rendelkezésre álló információkat.
Az en meglatasom szerint a kozepsuli csak megolni tanit meg, gondolkodni nem. Ez meg eleg nagy szivas a kesobbiekben. A matek oktatasa soran sem olyan modszereket hasznalnak, illetve ido sincs ra, hogy az a gondolkodast fejlessze, szimplan bemagoltatjak a semakat.
http://www.maon.hu - marketing - üzleti élet - motiváció - vállalkozás -
"mi leszel, ha nagy leszel? közgazdász, vagy bérgyilkos..a kereslet határozza meg a kínálatot.."
"tudom egyszer újra látlak, az imáim hozzád szállnak..." †
Avatar
Varatrix
Director del Fútbol
Hozzászólások: 4859
Csatlakozott: 2007.12.26. 14:18:11
Tartózkodási hely: Böpö

2016.03.01. 14:33:58

defender3 írta:Azért, mert a természettudományok nem olyanok, hogy csak úgy beseggeled mint a magyart. Ott az összefüggéseket is meg kell értened. És annyi anyag melett, amennyi most van nem lehet csak kapkodva leadni az anyagot. Általános iskolai földrajztanár mondta, hogy most már úgy vannak, hogy a korábbi év anyagát kénytelen tanítani, mert nem érnek a végére, és ezt olyan monda, akinek az óráján a lég zümmögését is meg lehetett hallani.
A készségtárgyak a tesi kivételével meg csak gimi utolsó évében nem kellenének hacsak nincs nem megy faktra a delikvens.
Persze de azért valljuk be van az a szint/rész még a gimis tananyagban is ahol már felesleges olyannak tanítani akit ez nem érdekel. Mondjuk az én ellenségem csak fizika és a kémia volt. Az alapokat elsajátítottam nem is bánom, de volt ahol már azt mondtam hogy ez túlzás.

Plusz ha már TT tárgyaknál járunk, inkább az a sajnálatos hogy a tanárnak nem az a feladata hogy megtanítson gondolkodni. Például én edzéseim miatt kértem a földrajz tanáromat hogy tekintsen el attól hogy bejárjak fakultációra (mert érettségi tárgyam volt). Aggódott hogy nem fogom érteni amit tanulok, de ment a dolog szóval ha az embernek van egy kis gógyija meglátja az összefüggéseket magától is. Persze ehhez az kell hogy amúgy használd az agyad, ez tanár nem tudja beléd verni szerintem. Tehát van aki magol és nem gondolkodik, Mondjuk földrajz esetében ha megtanulod a természet földrajzot, félig már a gazdaság földrajzot is tudod ha megfelelően rakod össze a rendelkezésre álló információkat.
"Gavi egy porszívó hangja egy másnapos reggelen. Egy sirály, aki ellopja a halat, amikor már a zsinóron tekered. A villám, amit nem lehet megállítani. Egy vuvuzela a nagymamád temetésén. "- Javier Aznar
Avatar
Victor_Valdes
Az EuroBarca Utánpótlása
Hozzászólások: 4447
Csatlakozott: 2007.02.09. 16:19:20
Tartózkodási hely: Debrecen

2016.03.01. 14:16:29

Na igen, az egyetem rohadt nagy ugrás elvárások terén, és tényleg rájön az ember, hogy semmit nem tud. Igaz, én közgázos szakközépbe jártam, de ugyanúgy és ugyanannyit tanultam mindenféle tárgyból, mint akik gimibe jártak, a különbség annyi, hogy csak egy nyelvet tanultam és voltak plusz közgázos órák. De le merem fogadni, hogy 4 év közgáz után van olyan osztálytársam, aki most sem érti (példánál maradva) az áfa működését. Akit érdekelt az megtudta tanulni, személy szerint sok hasznát látom a korábbi közgázos tanulmányaimnak egyetemen. Nem azért jöttek annó erre a szakra, mert érdekelte őket, hanem mert alacsony volt a felvételi követelmény, ide vették fel őket..(mármint középsuliba)

engem sem érdekelt soha semmi a közgázos tárgyakon kívűl, mindenből kettes voltam, kivéve töri, infó, közgázos tárgyak, mert azokból hármas. :mrgreen: bár ezeket utólag bánom is, soha nem tanultam semmit a középsuliba, ha kicsit is megerőltetem magam, minimális tanulással kitűnő lehettem volna. az érettségi meg még könnyebb volt, mint az előtte lévő négy év..utána meg csak néztem körül egyetemen, mikor azt mondja a matek tanár, hogy 80%+1 ponttól kettes a tárgy, köszi.. :D Ezzel szemben barátnőm gimibe járt, náluk meg a tanárok is magasról tettek az egészre, ő kettes volt gimibe matekból, majdnem emg is bukott, erre egyetemen 98% és 97%-al vizsgázott...de gimibe négy évig az volt, hogy ő hülye a matekhoz (pedig tanulta becsülettel akkor is már)..ez hogy van? :D

ezt már nem a tüntetéshez, csak mint érdekesség. :D

defender3: ezek teljes mértékben megállják a helyüket az én környezetemben is.. nekem is van olyan az ismerőseim között, aki rendesen lenéz, hogy minek tanulok én.. :|

zola8787: esélytelen, hogy annyi órájuk legyen, legalább 7-8 van naponta, csak a többség már a felénél lelép.. :)

A mindennapos tesinek sincs semmi értelme, csak feleslegesen ül ott még tovább a gyerek a suliba, aki mozogni akar az fog tesi nélkül is, aki meg nem, az 10 rugóért vesz igazolást a házi orvosától, stb...
http://www.maon.hu - marketing - üzleti élet - motiváció - vállalkozás -
"mi leszel, ha nagy leszel? közgazdász, vagy bérgyilkos..a kereslet határozza meg a kínálatot.."
"tudom egyszer újra látlak, az imáim hozzád szállnak..." †
Avatar
defender3
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1186
Csatlakozott: 2007.02.04. 14:58:23

2016.03.01. 14:11:28

ködmön: gyapjú kabát féle. Szemöldökfát hirtelen nem tudom. :mrgreen:
Ha egy felnőtt ember se biztos tudja akkor miért kéne tudni egy általános negyedikesnek az ilyeneket. A kincskereső kisködmön helyett nem értem miért nem lehet berakni valami gyerekmesét, amit szívesebben elolvasnának és közbe még lenne esély arra, hogy az olvasást is megszeressék.

Társadalom ismereten nálunk olyanokat tanultunk, hogy milyen választási rendszerek vannak meg azok előnyei és ezekhez hasonló dolgok, szóval annak ilyen formában volt is értelme. Etikán meg olyat, hogy étteremben, utcán stb. hogy is kellene viselkedni meg egy kis vezetés kultúrát is oktatott a tanár. Szóval ez nagyon tanárfüggő ha egy olyan lett volna akkor megint csak két felesleges óra van.

Azért, mert a természettudományok nem olyanok, hogy csak úgy beseggeled mint a magyart. Ott az összefüggéseket is meg kell értened. És annyi anyag melett, amennyi most van nem lehet csak kapkodva leadni az anyagot. Általános iskolai földrajztanár mondta, hogy most már úgy vannak, hogy a korábbi év anyagát kénytelen tanítani, mert nem érnek a végére, és ezt olyan monda, akinek az óráján a lég zümmögését is meg lehetett hallani.
A készségtárgyak a tesi kivételével meg csak gimi utolsó évében nem kellenének hacsak nincs nem megy faktra a delikvens.

Amúgy meg alapvető gondok vannak a társadalomban is. Volt munkahelyemen megkaptam az egyik kollégámtól, hogy minek akarok tanulni úgysincs értelme. Na ha sok így állnak a dolgokhoz akkor nincs miről beszélni.
Avatar
zola8787
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3717
Csatlakozott: 2009.03.01. 20:08:51

2016.03.01. 14:10:12

Általánosítok, de én egy szakközépiskolába járok kondizni és ma vagy 60 gyerek (2-3 osztály) 12:20-kor már ballagott hazafelé, az 4 óra, max 5 ha 0. órával kezdtek és nem okj-s képzésűek, mert fiatalkák voltak.

2006-ban érettségiztem és már akkor is fennállt ez a dolog, hogy 10 tanáromból 8 saját zsebből vette a krétát (meg a dolgozatokra a papírra minden év elején elkértek tőlünk egy bizonyos összeget). Gondolom mostanra telt meg az a bizonyos pohár.

100 diákból meg 1-et érdekel igazán mi a szitu, a többi csak igazoltan lóg (bár én tuti, hogy nem akkor használnám ki az egyik szülőimet amikor úgysem tanítanak :lol: )
Avatar
Varatrix
Director del Fútbol
Hozzászólások: 4859
Csatlakozott: 2007.12.26. 14:18:11
Tartózkodási hely: Böpö

2016.03.01. 14:01:58

defender3 írta:No offense de ha gimnáziumba jársz minimálisan tudni kéne ilyet. Amúgy meg természettudományos tárgyakból a mostani órák 1,5-szerese kéne annyira kevés van belőlük. Inkább az ilyen ének, rajz, meg a többi tárgynak kéne csökkenteni az óraszámát.
Magyarból meg el kéne már felejteni a régi írók regényit, mint kötelező olvasmányt, mert a gyerek azzal maximum az olvasást utálja meg. Ezzel kapcsolatban egy kérdés. Ki tudja fejből azt, hogy mit jelent a ködmön, szemöldökfa?
Ezt azért ne vedd ilyen vér komolyan, nem gondolom hogy nincs szükség természettudományra.

Én nem vagyok szakértő, de szerintem a legalapvetőbb dolgokat kéne csak megtanítani az embernek utána viszont komolyan venni hogy ki miből fakultál.

Szóval te szóvá teszed hogy szerinted nem elég a tt tantárgy. Én grafikus, és alapvetően kreatív emberként úgy gondolom hogy a heti egy rajzórát ne vegyék el. Sőt lehessen fakultálni belőle ahol tanulhatsz, nem csak az hogy rajzolj egy pálcika embert a kettesedért.

Legalábbis aki tanult a gimiben "általános" műveltséget az amolyan intellektuális svédasztalként gondol magára. Aztán a felsőoktatásban szembesítik vele hogy semmihez nem ért valójában. Tehát azt gondolom hogy egy fakt kapjon nagyobb szerepet tehát nem heti 2 óra hanem plusz 4-5 akár, és ha az istenverte gyereket nem érdekli az Irodalom, akkor csak minimálisan kelljen tudni, minimális óraszámban, és akkor talán az egyetem is tehermentesebb lenne ha azt tanulná ami érdekli, és még jó alapja is lenne hozzá.

Persze ennek kivitelezése kb lehetetlen és azt is megkockáztatom hogy hülyeségeket írok,de hát én mindig is úgy voltam vele hogy csak olyat tanulok ami érdekel, a többiből jó nekem a 2-es is év végére, de ami érdekelt azt legalább tényleg tudjam. :roll:
Igaz, én itt most vidéki iskolákról beszélek, de, ahogy tapasztalom Debrecenben sem jobb a helyzet. Az átlagos magyar iskolákban fennáll ez. Pro és kontra érveket lehet mindkét oldalra felhozni. Ami biztos, hogy az oktatás ramaty állapotban van, de ennek nem az eszközhiány, tanári motiválatlanság a fő oka szerintem, hanem a gyerekek motiválatlansága, illetve az egészen kis kortól elhibázott nevelés, világkép kialakítása, egyszóval a gyerekszoba hiánya..
Szívemből szóltál...
"Gavi egy porszívó hangja egy másnapos reggelen. Egy sirály, aki ellopja a halat, amikor már a zsinóron tekered. A villám, amit nem lehet megállítani. Egy vuvuzela a nagymamád temetésén. "- Javier Aznar
Avatar
Victor_Valdes
Az EuroBarca Utánpótlása
Hozzászólások: 4447
Csatlakozott: 2007.02.09. 16:19:20
Tartózkodási hely: Debrecen

2016.03.01. 13:52:07

Aki számára ez csak egy munka és nem hivatás, jogosan érzi úgy, hogy felelőssége semmi. Ha a gyerek tudja, akkor tudja, ha nem akkor, nem. :)

Én is csak azt látom az egészből, hogy fogalmuk sincs a diákok nagy részének, mi miért történik, ez csak egy szuper indok az igazolt lógásra..

Én családon belül sem látom, hogy olyan túlterheltek lennének a tanárok. Az egyik matek-kémia tanár és osztályfőnök, a másik magyar-angol szakos. Mindkettejüknek olyanokra van ideje és energiája, hogy számomra hihetetlen. Előbbit pedig mindenki szereti és rendkívül jó tanár is. Utóbbira ezek nem igazak. :D Igaz, hogy ezek személyes példák, de az általam ismert összes tanárra igaz ez.

Hát, igen, az külön téma, hogy miért kell a papucsállatka felépítését tudni, de a 90% nem tudja, hogy minek a rövidítése az áfa, vagy, hogy hogyan kell egy csekket kitölteni, stb. Egyik oldalról ez a szülő dolga lenne, hogy megtanítsa...a dologgal az a baj, hogy a szülő sem tudja...

Igaz, én itt most vidéki iskolákról beszélek, de, ahogy tapasztalom Debrecenben sem jobb a helyzet. Az átlagos magyar iskolákban fennáll ez. Pro és kontra érveket lehet mindkét oldalra felhozni. Ami biztos, hogy az oktatás ramaty állapotban van, de ennek nem az eszközhiány, tanári motiválatlanság a fő oka szerintem, hanem a gyerekek motiválatlansága, illetve az egészen kis kortól elhibázott nevelés, világkép kialakítása, egyszóval a gyerekszoba hiánya..

Lehetne ezer dologról írni, valahol mindenkinek igaza van, egy biztos, javítani kell az oktatás színvonalán valahogy.

szerk.: defender3-al teljesen egyetértek. :)
ködmön: gyapjú kabát féle. Szemöldökfát hirtelen nem tudom. :mrgreen:
http://www.maon.hu - marketing - üzleti élet - motiváció - vállalkozás -
"mi leszel, ha nagy leszel? közgazdász, vagy bérgyilkos..a kereslet határozza meg a kínálatot.."
"tudom egyszer újra látlak, az imáim hozzád szállnak..." †
Válasz küldése