Igen, egyértelműen nehezebb egy gyereknek úgy kitörni a szituációból, ha otthon amúgy nem támogatják ebben egyáltalán. Viszont láttunk azért példát már erre is, amikor a cigány gyereket a saját családja is kinevette, mégis lediplomázott, munkája lett, stb.
Épp ezért én azt gondolom nem lehetetlen, mert a közösségnek nagyon komoly formáló hatása van az emberre. Lásd: egy jó családból, jó nevelést kapott gyerek is ha a suliban egy csapat alkoholista/drogos diákkal haverkodik össze, Ő is kuka. Ezért úgy gondolom ez visszafelé is működhetne:
HA lenne a tanárnak ideje, és képesítése arra, hogy segítsen minden gyereknek megtalálni mi az amiben jó és érdekli is, és segít neki arra koncentrálni, megteremteni a megfelelő közeget, akkor lehetne változást elérni. Ez viszont rengeteg plusz munka lenne, ami a jelenlegi körülmények között egyáltalán nem érzem megvalósíthatónak.
Az anyagi feltételeknél meg most nem feltétlenül VR szemüvegre, meg hasonlókra gondoltam. Amiket csababarca felsorolt lentebb projektek, egyik sem egy hatalmas anyagi forrást igénylő dolog. Csak kell egy darab labor ami alkalmas erre, meg a nem túl drága egyszer használatos eszközök.
Viszont cserébe szerintem rendkívül izgalmas projektek gyerek fejjel (felnőtt fejjel is
), és segíthetnek abban, hogy közelebb hozzák a tudományt a gyerekekhez és ezáltal a tanulás is "menőbb" és érdekesebb legyen.
Én például egy elég jó 8 osztályos gimibe jártam, elég jó környéken. Volt laborunk is, országos kémia versenyekig eljutottam, és mégis konkrét laborgyakorlatra 11. osztályban volt először lehetőségem, kizárólag kémia faktosként, kizárólag a közelgő országos verseny miatt, ahol szintén volt gyakorlati rész. Szerintem ez elég szomorú.
szerk:
aztán persze lehet teljesen álomvilágban élek, ezért is kérdezem azokat akik ebben dolgoznak nap mint nap