Az pedig h a diákok mennyire el vannak kapatva nem kis mértékben a tanár hibája. Ha a tanár képes úgy megtanítani az anyagot, hogy az érdekes legyen, akkor az osztály nagy része figyelni fog. Például: volt egy biosztanárunk, az órái nagyon érdekesek voltak. Ő volt az egyetlen, aki elismerte h a diák tudhat többet nála. Pl nem egyszer kikérte az én véleményemet egy adott dolog kémiai vonatkozásaival kapcsolatban, mert tudta h a kémiai részét jobban tudom, mint ő. Nah az ő óráján mindenki figyelt. Nem volt csend, de rendes, értelmes viták, megbeszélések voltak. Szemben ezzel ment már ki tőlünk zene, matek és asszem földrajz tanár is sírva. Mi volt a különbség? A biosztanár leadta, amit le kell, de e mellé érdekessé tette a bioszt. A többi? Teljesítette az óratervét és annyi. Dögunalom.
Régi időkben nem kis dolog volt, ha valaki tanár, manapság már max az egyetemi tanárságnak van némi presztízse. A legtöbb ember azért megy tanárnak, mert nincs jobb ötlete, nem pedig azért, mert ért az anyaghoz vagy van hajlama a tanításhoz.
Felmerül a kérdés, hogy mit kezd pár abszolút delikvenssel egy jó tanár? Minden osztályban van pár reménytelen eset(mondhat a peda akármit. Ez így van). De az a helyzet, hogy ezek a delikvensek is kussban ülnek, ha látják, hogy mindenki más figyel. Példának egyik haverom kb mindenből hülye volt(fizika, matek, csak azért ment át, mert segítettem, románul azóta se tud

