lui1698 írta:
És meg egy. A múltkor azon szabtam fel magad, hogy annyira kényesek erre a ne legyen mozik cucc az oldalon dologra. Ami oké is, de én belefutottam egy adag filmbe ami úgy volt megoldva, hogy mivel bővített volt a kimaradt jeleneteket utólag összeszedett szinkronnal vagdosták bele az alap közé, így kb. olyan lett, hogy elkezd a szereplő beszélni egy hangon és egy másikon fejezi be. Ez szerintem mondjuk legalább annyira idegelő, mint egy remegő kezű felvételt nézni.
Nyilván arra kényesek, amire a jogvédők is. (Ákos albumok) A fentiek közül előbbi kategóriából már volt balhé (premiereltolás stb.), utóbbiból még valószínűleg nem, és gondolom nem a minőség miatt szűrik.
Amúgy nemzetközi oldalakon már egészen jó konvertált blu-ray ripek vannak, a kedvenceim a YIFI releasek, 600 mega és 720p, ami azért elég jónak számít.
Általánosságokban valóban igaza van, de néhol olyan baromságokat ír, hogy szvsz nem csak a kémiát felejtette el, hanem az érvelés módszerét is nyelvtanból.
Ez a kedvencem: "Mit tesz ugyanis egy gyerek, ha az iskola éppen nem ad neki feladatot? Játszik, barátaival van együtt (hat-tízéves korig ilyen, kifejezetten a pihenést, kikapcsolódást, szabad levegőn való mozgást jelentő tevékenységgel naponta öt órát kellene tölteni). A nagyobbak randevúznak, sportolnak, tévéznek, valamilyen hobbijukkal foglalkoznak, moziba járnak, jobb esetben kedvükre való dolgokat olvasnak."
Hát hogyne, persze, mást sem látni nap, mint nap, mint hogy 12-14 évesek 6-700 oldalas kötetekkel rohangálnak a hónuk alatt az utcán, aztán meg estefelé elmennek edzésre, ahelyett, hogy mondjuk rongálnának vagy balhéznának berúgva... Természetesen ez alapból nem cáfolja, amit mond, mert szerintem is borzalmasan leterheli őket a suli (és oka is annak, hogy nem olvasnak), de ebből is látszik, hogy a szerző valami álomvilágban él (legyenk délután szakkörök? nálunk voltak, csak eltörölték őket, mert nem finanszírozta őket az állam...). Azért legyen később a sulikezdés, hogy a gyerek hétköznap este el tudjon menni színházba?? Ennél tökéletesebb példát nem is mondhatnék a first world problem-re, ha valakinek el kellene magyaráznom. (Abba már bele sem kezdek, hogy Mo.-n hány szülőt érdekel, és hánynak futja színházra...)
De még elég sok dologgal tudnék vitatkozni, én például kifejezetten örülök annak, hogy a rossz oktatási rendszerünknek köszönhetően tisztában vagyok azzal, hogy Irán nem Ausztráliában van, és hogy hány oldala van egy háromszögnek. (
http://www.youtube.com/watch?v=0OpPgA1buC4)
Hozzáteszem, itthon is lehet ilyen videókat csinálni (most minden politikától mentesen, csak az értelmi szint miatt:
http://vimeo.com/51057414), de pl. Hollandiában rossz volt látni, hogy mennyire hiányzott az önálló gondolkodás az ottani diákokból, és gondolom Amerikában sem lehet másképp. És tulajdonképpen a szerző is írja a posztban, hogy a magyar fiatalok mennyi minden után érdeklődnek, akkor meg még sincs elrontva az oktatás.
Az egyetemekkel kapcsolatos mondatokra egyszerűen nem is tudok mit reagálni, akkora dilettantizmusról tanúskodnak.
Amerika kutatási vezető szerepe is csak pénzkérdés, nálunk is képes világhírű dolgokra pl. az SZTE, és mi is lennénk 30-szor annyian és lenne az USAhoz hasonló K+F ráfordításunk, mi uralnánk a világ tudományát.
(Valamint mindenféle kommentár nélkül, azért a hosztoló blog is megér egy misét, a tudományos színvonalról jó pár dolgot elmondanak az ottani írások)
De az alapdolgok, kevés gyakorlati és sok felesleges tudás, nem az életre készít fel, ezekkel egyet tudok érteni, a video-val is, illetve talán volt már, de itt van egy másik, gyakorlati megoldást mutató:
http://www.ted.com/talks/salman_khan_le ... ation.html