A fórum elérte a mélypontját ezzel a mindenki csal dologgal, és az így szocializálódtunk gondolatokkal

überelhetetlen, annyira gonosz és buta meglátás. Esetleg,ha valaki bedobná,hogy azt tudtátok,hogy Messi valójában egy orosz luxusprostituált, aki azért nyert annyi aranylabdát,mert az összes újságíró a vendégkörét képezi. Nem, még ez sincs azon a szinten. Na mindegy.
LG: szerintem az korrekt és egyenes dolog,hogy utólag elismered,hogy alulbecsülted a helyzetet. És sajnálom, hogy nem neked lett igazad.
Valaki,aki nem érti miért nem épül mindenhol gyógyszergyár,kerül,amibe kerül:
Azért nem,mert ez egy gyógyszergyár, ahol speciális eszközökkel dolgoznak speciális emberek. Nem lehet a pincéreknek kiadni a feladatot,hogy akkor most vegyészek vagytok. A vakcina nem egy kés, amit egy átalakított szerszámgyárban csinálnak a melósok.
Mindazonáltal épültek külön üzemek csak emiatt és szerződések vannak újakról. Lényegében minden világon levő fejlesztő cég készít saját vakcinát. Ez persze azt jelenti,hogy minden más kutatást,pl rák ellenit el is dobtak. Ennél gyorsabban ezt nem lehet egy gyógyszernél. Öldöklő a harc ígyis az első tizenöt helyért, akik eljutnak engedényig és gyártási kapacitásig.
Iskola ügy: én azért nem hiszem,hogy mindenkinek olyan rossz. A felnőtteknél a HO is kétféle. Sok extrovertált ember hangosan óbégat,hogy milyen rossz,mert a közös kávézásuk jelentette a boldogságukat. Sok introvertált meg kiteljesedik,nyugodtabb,hatékonyak,hogy nem zavarják őket. A sulik rosszul működnek otthonról, de normál módban is,csak hozzászoktunk,amúgy szintén rosszul működtek. Kevés keserű érzéseim a lányom születése körül, vicces, de pont az volt,hogy régen,középiskolás koromban azt hittem,hogy ez a [auto_cenzúra] már nem sokáig fog így működni és a köv generációnak már teljesen más lesz. És rám tört a felismerés,hogy egyáltalán nem biztos. Egyszerűen a gyökerekben kellene változtatni, de az oktatás gyökere be van betonozva. Max szétesik,mert elfogynak a tanárok és költhetek magánsulikra. Az iskola 20 százalék hasznos információ átadása, és 80 gyerekmegörző. Más értelme nincs pl a magyart olyan óraszámban nyomatni. A matekot rendszer és értelmének feltárása nélkül, a fizikát és kémiát,amik a legizgalmasabb dolgok lehetnének, a legértelmetlenebbül. Az érettségire egy rákészülős év elég a jó eredményhez és érteni sem kell különösebben a dolgokat. Az általános műveltséget csak akkor szerez iskolában az ember,ha otthonról hozta a többségét. Amúgy kínában is ezt a hagyományos oktatást követik, csak ott sokkal keményebben,ott valóban létezik a halálra tanulta magát kifejezés. Sok nagyon tanult ember jön ki, sok nemzetközi eredményt elértek pl matematika versenyeken,de nem biztos,hogy megéri. A finn módszer pedig nem sokkal kevésbé hatékony a kínainál, de sokkal emberibb. 20 éve nézzük, átvehető,mégsem vesszük. És nem a tanároknak kéne ezt,hanem a döntéshozóknak,alapoknál változtatni, már a tanárképzésben is és megadni a keretet és eszközöket a tanároknak. Na és akkor az otthontanulás: egy éve volt a rendszernek, egy rohadt éve és még mindig ott tartunk,hogy melyik rossz szoftvert használjuk. És teljes káosz. Eleve ahogy a HOnak sem az az értelme,hogy ragaszkodsz az irodai munkavégzés minden fázisához,úgy az otthontanulásnak sem. Nem a tanár a hibás, ők abban a keretben dolgoznak,ami van. De ha van tankönyv,akkor miért nincs ez digitális,videós formában? Akár színészekkel is meg lehetne csinálni, mint egy ismeretterjesztő filmet. A tanár pedig egyfajta mentorként csak heti kevés órát tartana, beszélgetős, kifejtős formában, de közben sokat lenne elérhető,a kérdésekre válaszolna