Rashford az első angol játékos Barcelonában Lineker óta
"Yeah… It’s official." Rashford follows in Lineker’s footsteps. pic.twitter.com/ZvbnDAtbax
— FC Barcelona (@FCBarcelona) July 23, 2025
Hát igen,elég meleg szokott lenni a Maláj nagydíj,óriási páratartalommal kiegészülve...Dos Santos írta:Lehet hogy nem is kell Raikkonennek "széthajtania",mert a meleg majd megteszi helyette.![]()
![]()
Viszont, ha műszaki probléma nem hátráltatja őket,akkor borítékolható a Ferrari 1-2.
Nagyon rossz érzésem van ezzel kapcsbanGame90 írta:A Ferrari nem tervezi, hogy motorcserét hajt végre Kimi Räikkönen autójában – erről maga a finn pilóta beszélt a Formula—1-es Malajziai Nagydíj első két szabadedzését követően. Mint arról többször írtunk, az Ausztrál Nagydíj végén problémák adódtak Räikkönen erőforrásával, ettől függetlenül azonban a „Jégember” fölényesen nyerte meg a versenyt.Game90 írta:Eldőlt már, hogy Raikkönen új motort kap vagy sem?![]()
http://www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=138324
A Ferrari nem tervezi, hogy motorcserét hajt végre Kimi Räikkönen autójában – erről maga a finn pilóta beszélt a Formula—1-es Malajziai Nagydíj első két szabadedzését követően. Mint arról többször írtunk, az Ausztrál Nagydíj végén problémák adódtak Räikkönen erőforrásával, ettől függetlenül azonban a „Jégember” fölényesen nyerte meg a versenyt.Game90 írta:Eldőlt már, hogy Raikkönen új motort kap vagy sem?![]()
Még nem döntötték el de Kimit ismerve én kicserélném.Eldőlt már, hogy Raikkönen új motort kap vagy sem?
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy legyen igazabarca99 írta:http://www.nemzetisport.hu/cikk.php?cikk=138221
Eldőlt már, hogy Raikkönen új motort kap vagy sem?
Szntem Én igen,legalábbis ideLos Banditos írta:Na ezeket már élőben is megnézemValaki majd jön fel chatre vagy ide a fórumra?
![]()
Hali!Bodi írta:Van mostanában hír arról,hogy tényleg motort kell-e cserélni Kimi autójában jövő hétvégén?
Asszem még valamikor a hét elején olvastam,de azóta semmit nem találtam róla.
barca99 írta:Most olvastam, hogy a legújabb teszteken Raikönnen 1mp-t vert a tegnapi legjobb időre (Kubica, BMW), és felet a mai másodikra. Most örüljek, vagy sírjak?Kimi-ből ne csináljanak csalót.
szándékosan úgy csinálták meg, hogy a mérésen megfeleljen. Értsd: van egy szabály, mely szerint nem lehetnek flexibilis elemek a kocsin. És van egy eljárás, hogy ezt miként mérik. A szerkezetről egyértelműen látszik, hogy bizonyos erőhatás fölöt megengedi a flexibilitást. Tehát szabálytalan. A kialakítása olyan, hogy a mérésnek megfeleljen. Ez a gusztustalan csalás kategóriája nálam.
Én alapvetően szabálytalanul közlekedek, mert a gurult kilómétereimnek a 90%-ban a megengedettnél gyorsabban megyek. Viszont 10 éve (lekopogom gyorsan) nem kapott el a trafipax. De ettől még nem leszek szabályos.
A tavalyi évhez hasonlóan idén sem tudta elkerülni a Ferrari, hogy ne keveredjen gyanúba. Ugyan most a szárnyakkal minden rendben volt, egyes riválisok azt állították, hogy az F2007-es fenéklemeze bizonyos sebességek felett megemelkedik, ezzel jobb aerodinamikai tulajdonságokkal felruházva az autót.
A Ferrari egyik legnagyobb riválisa, a McLaren már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon hangot adott nemtetszésének, és bár nem nevezte meg az olasz alakulatot, mindenki tudta, hogy a Ferrari fenéklemez felfüggesztéséről, azon belül is az erőelnyelő rugóról van szó.
A Forma-1 technikai szabályzatának 3.17.4-es cikkelye egyértelműen kimondja, hogy egyetlen karosszéria elem sem deformálódhat el 5 mm-nél nagyobb mértékben vertikálisan, 500 N terhelés esetén.
Azonban a Ferrari és a BMW Sauber által is használt a fenéklemez első részét felfüggesztő rugó éppen elég ellenálló ahhoz, hogy az autó átmenjen a FIA kötelező tesztjén. Viszont a pályán jóval nagyobb erőhatások érik a versenygépet, így a rugó egy bizonyos pont felett lehetővé teszi, hogy a fenéklemez első része megmozduljon, ezzel jobb végsebességet és aerodinamikai hatékonyságot biztosítva az autó számára.
A McLaren már Melbourne-ben tisztában volt azzal, hogy a Ferrari és egyesek szerint a BMW Sauber is ezt a rendszert használja, így levélben fordult a FIA-hoz, melyben azt kérdezte a szövetségtől, alkalmazhatja-e a riválisok által használt elrendezést.
"Fontolgatjuk egy szerkezet elhelyezését a fenéklemezen, mely magában foglal tengelycsapokat és rugókat. A szerkezeten belül egy megfelelő elrendezéssel és rugó konfigurációval szabályozni tudjuk annak flexibilitását, hogy az megfeleljen a 3.17.4-es cikkelyben leírtaknak, de lehetővé tegye a nagyobb erőhatások fellépésekor a nem lineáris karakterisztika szerinti elhajlását" - állt a McLaren által írt levélben, tudta meg az Autosport.
Egy héttel az Ausztrál Nagydíj után a Nemzetközi Automobil Szövetség technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting válaszolt a McLaren levelére, melyben tisztázta az ilyen és ehhez hasonló eszközök használatára vonatkozó szabályokat, illetve megerősítette, megváltozik a FIA által kötelezően előírt karosszéria teszt.
"A 3.17.4-es cikkelyben leírt teszt a vitatott területen lévő karosszéria elemek flexibilitásának mérésére, nem pedig az ott helyet kapó eszközök ellenállásának mérésére szolgál, melyek a maximális terhelés túllépésével a fenéklemez hajlékonyságát biztosítják. Nyilvánvaló, hogy az ilyen eszközök a hajlékonyság biztosítását szolgálják, amit a technikai szabályzat 3.15-ös cikkelye egyértelműen tilt. Nincs kifogásunk olyan eszközök ellen, melyek megakadályozzák, hogy lejjebb kerüljön a karosszéria, amíg azok nem azért kerülnek beépítésre, hogy kijátsszák a 3.17.4-es cikkelyben leírtakat. Éppen ezért mostantól kezdve ezen eszközök eltávolítása után végezzük el a karosszéria tesztet."
Ez pedig azt is jelenti egyben, hogy a Ferrari rendszere megbukott, amely megkönnyebbülést jelenthet az olaszok riválisai számára.