Formula 1

Minden ami nem foci, de sport
gergo9
Director del Fútbol
Hozzászólások: 2902
Csatlakozott: 2007.10.02. 12:19:09
Tartózkodási hely: Miskolc

2011.05.26. 15:05:25

S.Agüero írta:Ferrari nagyon jó Monacon, ez látszik most is.
Ahhoz képest hogy 10éve nem nyert a Ferrari Monaco-ban és ebbe benne volt a Schumacher-korszak is és akkor sem ment.
Monaco a keskenyebb tengelytávú gépeknek fekszik még a V10-es korszakban a Ferrari volt az egyik legszélesebb.
Mostanit gépet nem tudom.
A Mercedes viszont magához képes jó lehet mivel övéké az egész mezőnyben a legkisebb vas.
Avatar
MatyiG
Adminisztrátor
Hozzászólások: 18367
Csatlakozott: 2009.01.27. 14:10:25
Tartózkodási hely: Budapest/Jászberény

2011.05.26. 14:56:52

Ferrari nagyon jó Monacon, ez látszik most is. Végre Massa is jól végezhet.
2. szabadedzés most megy épp, eddig első simán Alo. 8)
Most meglehet egy Ferrari győzelem!
Vamos Fernando! :D
Avatar
Tocy
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3677
Csatlakozott: 2008.03.01. 09:45:15

2011.05.26. 11:42:56

1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m16.619s 25 kör
2. Fernando Alonso Ferrari 1m16.732s + 0.113 24
3. Nico Rosberg Mercedes 1m17.139s + 0.520 20
4. Felipe Massa Ferrari 1m17.316s + 0.697 24
5. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m17.350s + 0.731 23
6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m17.534s + 0.915 24
7. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m18.527s + 1.908 30
8. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m18.578s + 1.959 24
9. Vitaly Petrov Renault 1m18.733s + 2.114 16
10. Michael Schumacher Mercedes 1m18.805s + 2.186 14

Vettel bár sok kört ment, inkább a kemény gumikat, vagy a hosszú etapokat próbálgatta, mert a végén ment 2-3 gyors kört, addig hátul volt. Alonso-Hamilton-Rosberg-Massa volt végig elöl. Schumacher meg a cél"egyenes" utáni első féktávon törte össze a Mercedest, de nincs komoly baja elvileg. Buttonnak KERS-gondjai voltak, Webber meg egy árva kört nem ment, a váltójával voltak gondok...
Avatar
El fanático
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1417
Csatlakozott: 2009.09.08. 12:36:46
Tartózkodási hely: Valahol a nagyon közel és a nagyon távol között...

2011.05.26. 01:03:03

Xanthor írta: Monacoban csütörtökön van az első két szabadedzés, akkor elvileg nem ma éjfélig kéne leadni a tippeket?
Igen, sajnos csak most nemrég értem haza melóból és ma még nem voltam netközelben, szóval: de igen és ebben most én tévedtem meg...

Amúgy még Game90 és Bob Marley tippjei hiányoznak!
Kép
Avatar
ozsimiki
Adminisztrátor
Hozzászólások: 19561
Csatlakozott: 2005.11.29. 21:16:22
Tartózkodási hely: Zalakaros

2011.05.25. 21:18:06

Tocy írta:Monacoban is kell leszorítóerő, csak más, mint mondjuk Barcelonában. A hercegségben mechanikai leszorítóerőről beszélünk, Katalóniában meg aerodinamikairól. Az utóbbiban jár nagyon messze a mezőny előtt a Red Bull, és ez fog eltűnni Monacoban. Amúgy én úgy tudom, hogy a DRS-ük hatékonyabb jóval, és mivel azt lehet használni időmérőn bárhol, így ettől nagyobb ott a különbség. De Monacoban ennek sem veszik igazán hasznát...Ozsi! A KERS szerintem kelleni fog, az alagút után ha a másiknak van, odabújik a seggébe mondjuk Hamilton és vagy két törött autó, vagy elmegy, de sokáig azt nem lehet bírni. Persze a szűk részeken nem sokat segít előzéskor, mert 1xerűen ha az elöl haladó hibátlanul megy, nem lehet bemenni mellé sehol. Érdekes verseny lesz, most először van esély az időmérőn a többieknek, ha most is Red Bull 1-2 akkor erre az évre búcsút mondhatnak a polenak a többiek.
Persze, ott is jó ha van Kers, de szerintem az alagút előtti kanyarkombó még jobban leszakítja a hátul haladót,mint a Barcelonai sikán, így hiába követi azt egy "hosszabb" egyenes/alagút, nem tud majd jobban odaférkőzni,mint pl Barcelonában szerintem. Sőt kevésbé. Arról nem is beszélve,hogy az azt követő kanyar,még neccesebb.

Kanadában győzték le tavaly először őket, szóval azért nem ez a legneccesebb időmérőt tekintve, szerintem a gyors pályákon most is jobb lesz a Meki, szóval Kanada,Olasz nagydíj se lesz sétagalopp időmérőt tekintve sem. Versenyt tekintve meg még szorosabb lesz az összes.
Tocy írta:
Scooby Bent Bwoy írta:Ezt érdemes elolvasni, vannak benne érdekes dolgok, többek között szó van arról is, miért nagyobb a Red Bull fölénye az időmérőn, mint a versenyen.

http://www.f1hirek.hu/f1/20110525-f1-ba ... z-van.html
Igen, ez is benne lehet...mármint a "forró befújás". De igazából ezt is mindenki használja, persze attól még csinálhatja a legjobban a Red Bull. De ugye ugyanaz a motorvezérlés megvan a Renaultban is. De azért Red Bull...ezek szerint különleges motorvezérlés, jobb DRS, különlegs KERS ( bár ennek hatása azért kérdéses...) különleges emelő...nem mondhatni, hogy hétköznapi dolgokat csinálnak :D
Bizony, ettől F1, az F1, újítások, amik még a szabályt sem lépik át (most a szárnykérdést hagyjuk, bár hivatalosan az is szabályos, többszöri megvizsgálás után is) és nagyon ötletesek. Azért a Nagyok (Ferrari,Meki) megirigyelhetik a bikák leleményességét, és újításait.
Kép
"Ha megfelelő a motivációd, az akadály mint olyan, nem létezik" M.O.
"Arra van a legnagyobb szükségem, hogy szükség legyen rám" M.O.
Avatar
Tocy
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3677
Csatlakozott: 2008.03.01. 09:45:15

2011.05.25. 21:05:53

Scooby Bent Bwoy írta:Ezt érdemes elolvasni, vannak benne érdekes dolgok, többek között szó van arról is, miért nagyobb a Red Bull fölénye az időmérőn, mint a versenyen.

http://www.f1hirek.hu/f1/20110525-f1-ba ... z-van.html
Igen, ez is benne lehet...mármint a "forró befújás". De igazából ezt is mindenki használja, persze attól még csinálhatja a legjobban a Red Bull. De ugye ugyanaz a motorvezérlés megvan a Renaultban is. De azért Red Bull...ezek szerint különleges motorvezérlés, jobb DRS, különlegs KERS ( bár ennek hatása azért kérdéses...) különleges emelő...nem mondhatni, hogy hétköznapi dolgokat csinálnak :D
Avatar
Tocy
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3677
Csatlakozott: 2008.03.01. 09:45:15

2011.05.25. 20:44:06

Monacoban is kell leszorítóerő, csak más, mint mondjuk Barcelonában. A hercegségben mechanikai leszorítóerőről beszélünk, Katalóniában meg aerodinamikairól. Az utóbbiban jár nagyon messze a mezőny előtt a Red Bull, és ez fog eltűnni Monacoban. Amúgy én úgy tudom, hogy a DRS-ük hatékonyabb jóval, és mivel azt lehet használni időmérőn bárhol, így ettől nagyobb ott a különbség. De Monacoban ennek sem veszik igazán hasznát...Ozsi! A KERS szerintem kelleni fog, az alagút után ha a másiknak van, odabújik a seggébe mondjuk Hamilton és vagy két törött autó, vagy elmegy, de sokáig azt nem lehet bírni. Persze a szűk részeken nem sokat segít előzéskor, mert 1xerűen ha az elöl haladó hibátlanul megy, nem lehet bemenni mellé sehol. Érdekes verseny lesz, most először van esély az időmérőn a többieknek, ha most is Red Bull 1-2 akkor erre az évre búcsút mondhatnak a polenak a többiek.
Avatar
Scooby Bent Bwoy
Capitá del Barça
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2011.05.13. 14:41:47
Tartózkodási hely: Dupla 8 dupla 0

2011.05.25. 20:41:36

Ezt érdemes elolvasni, vannak benne érdekes dolgok, többek között szó van arról is, miért nagyobb a Red Bull fölénye az időmérőn, mint a versenyen.

http://www.f1hirek.hu/f1/20110525-f1-ba ... z-van.html
"Olyan sok a sötét itt, hogy elvakít a fény,
de tesó vissza nincsen út, előre sose félj!
Tudod az élet ilyen, hogy mindig valami fáj
előre menni kell amíg van talaj amin állj."
Avatar
Messi-Ini
Capitá del Barça
Hozzászólások: 538
Csatlakozott: 2011.03.26. 14:23:53
Tartózkodási hely: Pápa

2011.05.25. 20:29:46

Vito írta:
ozsimiki írta:
Bob_Marley írta:Nem vagyok teljesen jártas, Ozsi kérlek majd javíts ki ha hülyeségeket írok, de véleményem szerint a KERS azért nem működik minden esetben, mert ugye a fékrendszerből nyerik az energiát, s nagy a leszorító erő a bikákban, s jobban igénybe veszi a fékeket is, s túlmelegednek, ezért olykor lekapcsolják majd vissza!
Ez is lehet a gond, de az egész kocsit nem úgy tervezték,hogy a fő szempont a Kers, ezért is bajlódnak még vele, míg akik már régebben használták, pl Meki, nekik elég tökéletes. De amit írtál az is igaz egyes szitukban, de amikor csak úgy bedöglik pl időmérő előtt, ez nem azért van. Versenykörülmények között persze benne van a pakliban ez is.
egyszerűen nincs elég helye és elég hűtése. az rb07 egy végtelenül kompakt, kis helyre zsúfolt autó, ami nem bír el túl sok plusz cuccot. amikor év elején bemutatták az új verdát, már akkor lehetett róla olvasni, h probléma lehet a kers-szel és sok szakértő szkeptikus volt, h egyáltalán beteszik-e.

azért arra kíváncsi lennék, h hova tűnt megint az a bő fél mp, ami redbull és a többiek között volt az időmérőn. valami nem tiszta ezzel kapcsolatban.. ..vagy vetítés, h most ennyire közel engedték magukhoz a többieket a versenyen.
Múltkor olvastam valahol,és a versenyen is megemlítették,hogy a Red-Bullnál 3 féle motorvezérlés van!Egyet az időmérőn,egyet a versenyen,egyet pedig a boxutcában alkalmaznak!!!Ez az időmérőn annyit jelent,hogy sokkal nagyobb lesz a motor teljesítménye 1 körön,ennek is beutdható a jó teljesítmény!A boxutcában használatos motorvezérlés arra jó,hogy az indulásnál nem forog el a kerék,sokkal gyorsabban el tudnak indulni,és ezért is olyan gyorsak a boxban,nah meg azért,mert elvileg ők egy amolyan rugós emelőt használnak,ami azt jelenti,hogy egy rugót szereltek az emelőbe,ami abban segít,hogy mikor leteszik az autót nem kell ovatoskodni,hanem simán ledobahtják,és kihúzhatják akocsi alól,mert az autó alja nem verődik oda a földhöz!Azt hogy a versenyen használt motorvezérlés milyen,azt nem tudom,de a versenyek alapján közel sem olyan jó mint az edzésen használt :D :D :D
Kép
Avatar
Xanthor
Capitá del Barça
Hozzászólások: 726
Csatlakozott: 2008.08.14. 20:35:10
Tartózkodási hely: Budakeszi/Bp.

2011.05.25. 20:02:43

El fanático írta: Következő verseny: május 28-29 Monacói Nagydíj
Tippeket május 26.-án 23:59-ig kéretik elküldeni! Tehát csak 4 és fél nap van a tippek leadására....
Monacoban csütörtökön van az első két szabadedzés, akkor elvileg nem ma éjfélig kéne leadni a tippeket?
Avatar
Barcaman1993
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3887
Csatlakozott: 2010.03.02. 14:41:07

2011.05.23. 18:48:15

Vito írta:
ozsimiki írta:
Bob_Marley írta:Nem vagyok teljesen jártas, Ozsi kérlek majd javíts ki ha hülyeségeket írok, de véleményem szerint a KERS azért nem működik minden esetben, mert ugye a fékrendszerből nyerik az energiát, s nagy a leszorító erő a bikákban, s jobban igénybe veszi a fékeket is, s túlmelegednek, ezért olykor lekapcsolják majd vissza!
Ez is lehet a gond, de az egész kocsit nem úgy tervezték,hogy a fő szempont a Kers, ezért is bajlódnak még vele, míg akik már régebben használták, pl Meki, nekik elég tökéletes. De amit írtál az is igaz egyes szitukban, de amikor csak úgy bedöglik pl időmérő előtt, ez nem azért van. Versenykörülmények között persze benne van a pakliban ez is.
egyszerűen nincs elég helye és elég hűtése. az rb07 egy végtelenül kompakt, kis helyre zsúfolt autó, ami nem bír el túl sok plusz cuccot. amikor év elején bemutatták az új verdát, már akkor lehetett róla olvasni, h probléma lehet a kers-szel és sok szakértő szkeptikus volt, h egyáltalán beteszik-e.

azért arra kíváncsi lennék, h hova tűnt megint az a bő fél mp, ami redbull és a többiek között volt az időmérőn. valami nem tiszta ezzel kapcsolatban.. ..vagy vetítés, h most ennyire közel engedték magukhoz a többieket a versenyen.
A Kers mükszik nekik az időmérőn, míg a versenyen már nem tudják megoldani a hűtését. Ráadásul a DRS miatt a gyors kanyarok után még gyorsabb tudnak fölgyorsulni az időmérőn.
Rammalets-Foncho, Gensana, Grácia-Vergés, Garay- Kubala, Kocsis, Evaristo, Luiz Suárez, Czibor
Vito
Llegenda del Barça
Hozzászólások: 5426
Csatlakozott: 2005.02.07. 10:36:32
Tartózkodási hely: Szeged city

2011.05.23. 18:44:14

ozsimiki írta:
Bob_Marley írta:Nem vagyok teljesen jártas, Ozsi kérlek majd javíts ki ha hülyeségeket írok, de véleményem szerint a KERS azért nem működik minden esetben, mert ugye a fékrendszerből nyerik az energiát, s nagy a leszorító erő a bikákban, s jobban igénybe veszi a fékeket is, s túlmelegednek, ezért olykor lekapcsolják majd vissza!
Ez is lehet a gond, de az egész kocsit nem úgy tervezték,hogy a fő szempont a Kers, ezért is bajlódnak még vele, míg akik már régebben használták, pl Meki, nekik elég tökéletes. De amit írtál az is igaz egyes szitukban, de amikor csak úgy bedöglik pl időmérő előtt, ez nem azért van. Versenykörülmények között persze benne van a pakliban ez is.
egyszerűen nincs elég helye és elég hűtése. az rb07 egy végtelenül kompakt, kis helyre zsúfolt autó, ami nem bír el túl sok plusz cuccot. amikor év elején bemutatták az új verdát, már akkor lehetett róla olvasni, h probléma lehet a kers-szel és sok szakértő szkeptikus volt, h egyáltalán beteszik-e.

azért arra kíváncsi lennék, h hova tűnt megint az a bő fél mp, ami redbull és a többiek között volt az időmérőn. valami nem tiszta ezzel kapcsolatban.. ..vagy vetítés, h most ennyire közel engedték magukhoz a többieket a versenyen.
Avatar
ozsimiki
Adminisztrátor
Hozzászólások: 19561
Csatlakozott: 2005.11.29. 21:16:22
Tartózkodási hely: Zalakaros

2011.05.23. 16:55:07

Bob_Marley írta:Nem vagyok teljesen jártas, Ozsi kérlek majd javíts ki ha hülyeségeket írok, de véleményem szerint a KERS azért nem működik minden esetben, mert ugye a fékrendszerből nyerik az energiát, s nagy a leszorító erő a bikákban, s jobban igénybe veszi a fékeket is, s túlmelegednek, ezért olykor lekapcsolják majd vissza!
Ez is lehet a gond, de az egész kocsit nem úgy tervezték,hogy a fő szempont a Kers, ezért is bajlódnak még vele, míg akik már régebben használták, pl Meki, nekik elég tökéletes. De amit írtál az is igaz egyes szitukban, de amikor csak úgy bedöglik pl időmérő előtt, ez nem azért van. Versenykörülmények között persze benne van a pakliban ez is.

Tocy!

MonteCarloban KERS nélkül se lenne gondja a pozíció őrzéssel, max az alagútban tudna talán közel kerülni,de az az előtti kanyarkombináció azért nem teszi ezt egy könnyen lehetővé. Időmérő és a rajt el fogja dönteni a versenyt, persze ha csak nem merőben más lesz a gumitaktika esetleg,és nem lesznek hibák.

Azért azt leszögezném,hogy a Barcelonai volt a LEGJOBBAN RedBulloknak fekvő pálya, ez az időmérőn látszott, Monaco-ban bármi furán is hangzik, ennél kevesebb leszorító erő kell majd, mert bár kanyargósabb,de nem gyors kanyarok jellemzik. Időmérőn ettől függetlenül illene behúznia Vettelnek ismét az elsőséget. Onnantól meg jó rajt, és meglátjuk.
Kép
"Ha megfelelő a motivációd, az akadály mint olyan, nem létezik" M.O.
"Arra van a legnagyobb szükségem, hogy szükség legyen rám" M.O.
Avatar
Bob_Marley
Presidente del Barça
Hozzászólások: 20023
Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14

2011.05.23. 15:40:51

Nem vagyok teljesen jártas, Ozsi kérlek majd javíts ki ha hülyeségeket írok, de véleményem szerint a KERS azért nem működik minden esetben, mert ugye a fékrendszerből nyerik az energiát, s nagy a leszorító erő a bikákban, s jobban igénybe veszi a fékeket is, s túlmelegednek, ezért olykor lekapcsolják majd vissza!
Kép
Kép
Kép
Kralo
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1923
Csatlakozott: 2004.10.08. 19:52:34

2011.05.23. 15:22:09

Bob_Marley írta:
Kralo írta: A baj ott volt, hogy Alonsoék csak próbálták másolni a többiek taktikáját, és nem ők voltak az irányadók. .
http://formula.hu/hirek/153/383/53372/a ... a-ferrarit
Bulvárszagú, de pont idevág!

És Alonso csapataitól ezek a stiklik nem állnak távol :? :lol:

Monacoban az időmérőket látva, meg főleg, hogy kanyargós a pálya, még jobban ki fog jönni a leszorító erő, s nem hiszem, hogy Vettelt hip-hop megelőzi bárki is, pont Monte Carloban, de azért GO LEWIS :lol:
Azt nem mondtam, hogy idén fog nyerni Monacoban. :D

A Red Bull meg el ne szálljon magától :lol: , a szárnyaikkal foglalkozzanak. Amúgy hülyeség, mert akkor kirántották volna Vettellel együtt is szerintem.

Másrészt hogyan működik ez? A közvetítésekben amit bejátszanak az mi? A Red Bull ugyebár nem tudja folyton használni a KERS-t, és bizonyos időközönként offolják. Ez is versenystratégiának mondható.
Van valami privát chatszobájuk is, ahol megbeszélik mikor mennek ki? Valószínű, mert azt még sose hallottam bejátszani. Ejj, látszik, hogy már én se olvasok utána annyira a dolgoknak, Gyuláéktól meg csak hülyülni lehet. :)
Avatar
Tocy
Director del Fútbol
Hozzászólások: 3677
Csatlakozott: 2008.03.01. 09:45:15

2011.05.23. 15:20:46

Versenyben semmivel sem volt most gyorsabb a Red Bull mint a Meki, Monaco pedig az ő pályájuk lesz, ott mindig is jók voltak, a Red Bullnak meg inkább a gyors kanyarok fekszenek. Ami ezt megkeverheti, az a Red Bull félelmetes időmérős fölénye, ha valahogy meg tudják szerezni a polet ( márpedig eddig 5ből 5nél járnak ) akkor onnantól Hami tolhatja le a pályáról őket, akkor sem tudja megelőzni. Kivéve, ha...ismét KERS-problémák lesznek Vettelnél. Nagy csata volt, ennyit Webberről, végre szerez egy polet, és a fantasztikus 4. helyen ér célba...Alonso gyönyörűen ment az első etapban, de ez a Ferrari egy hulladék jelenleg. Massa pedig szánalmas. Jövőre mehet a helyére Webber, a Red Bullhoz pedig Rosberg vagy Kubica, ha jó pilótát akarnak, ha Vettel-alárendeltet, akkor akár Buemi, vagy valaki.
Avatar
Bob_Marley
Presidente del Barça
Hozzászólások: 20023
Csatlakozott: 2010.02.06. 19:42:14

2011.05.23. 15:09:45

Kralo írta: A baj ott volt, hogy Alonsoék csak próbálták másolni a többiek taktikáját, és nem ők voltak az irányadók. .
http://formula.hu/hirek/153/383/53372/a ... a-ferrarit
Bulvárszagú, de pont idevág!

És Alonso csapataitól ezek a stiklik nem állnak távol :? :lol:

Monacoban az időmérőket látva, meg főleg, hogy kanyargós a pálya, még jobban ki fog jönni a leszorító erő, s nem hiszem, hogy Vettelt hip-hop megelőzi bárki is, pont Monte Carloban, de azért GO LEWIS :lol:
Kép
Kép
Kép
Kralo
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1923
Csatlakozott: 2004.10.08. 19:52:34

2011.05.23. 15:03:08

Nem volt rossz verseny, de örültem volna ha legalább Hamilton megfogja Vettelt..
Nah mindegy.
Alo már az időmérőn is nagyot alkotott, a rajtja pedig végre parádés volt.
Utána ott ment el a dolog, hogy a második kiállásnál egy körrel többet ment Vettelnél. Nem tudom miben bizakodtak, talán abban hogy forgalomba kerül megint Vettel? Azt nem lehet kiszámolni? Amikor láttam, hogy légüres térbe jön vissza... áááá.
1 kör alatt ilyen drasztikusan romlik a gumi állapota? A baj ott volt, hogy Alonsoék csak próbálták másolni a többiek taktikáját, és nem ők voltak az irányadók. A hab a tortára már csak az volt, hogy két etapot is mehetett keménnyel, ha nem akart 5 kiállást, bár szerintem ugyanoda eljutott volna 5 kiállással is. A kemény gumi nagyon nem működött a Ferrarin.
Kört kapni kissé siralmas lehetett, de Alonso már megedződött az elmúlt 4 évben, Monacoban nyerni fog.
Avatar
ozsimiki
Adminisztrátor
Hozzászólások: 19561
Csatlakozott: 2005.11.29. 21:16:22
Tartózkodási hely: Zalakaros

2011.05.23. 02:28:21

Ne Massához mérd, ő a sérülése óta nem a régi. Egy kocsiból meg azt lehet kihozni ami benne van, Alonso kihozza, Massa messze elmarad, a keményet egyáltalán nem érzi egyik pályán sem. és a kocsi sem reagál jól rá. Ha egy Kubica, vagy akár Rosberg ülne ott, olyan lenne mint 2007ben a Mekinél. (Vettelt,Hamiltont nem is említem, ők most be vannak betonozva)

Ferrariban hozná még ezt a teljesítményt ugyanúgy a jelenlegi legjobbak közül, bármelyik is. Kérdés, nekik mikor menne el a kedve. Alo még bizakodik.
Kép
"Ha megfelelő a motivációd, az akadály mint olyan, nem létezik" M.O.
"Arra van a legnagyobb szükségem, hogy szükség legyen rám" M.O.
Devid16
Jugador d'estrella
Hozzászólások: 275
Csatlakozott: 2008.05.08. 08:32:50
Tartózkodási hely: Kaposvár, Győr

2011.05.23. 01:24:49

Nem szoktam ide írni, de most muszáj. Nem azért, hogy megmondjam a frankót, vagy valami, de nekem ebből a mezőnyből Alonso a legjobb! Lehet elfogultság, mert kedvelem a spanyolt, de egy ilyen autóval amivel a csapattársa a rendkívül előnyös tizenakárhányadik helyért küzd, ő versenyben van és piszkálja az alvó oroszlánt. Persze rendre le van verve, de ma is olyan jó volt látni, ahogy csak körözött mögötte Vettel. Amúgy számomra is kezd unalmassá válni az F1. Valaki minden évben robbant egy nagyot kitalál valami nagy újítást és mire a többiek észbe kapnak kb le is van rendezve a VB cím. Idén mindenki jön azzal, hogy rekord számú az előzés, csak meg lehet nézni, hogy hányadikak az adott pilóták. Az első helyért igazi csata tegnap volt először az idényben, eddig Seba elkörözött az első helyen. A legjobb az lenne ha betennék őket ugyanolyan autókba, mindegyiket ugyanúgy fejlesztenék, mindegyik másik színű lenne és eldönthetné, hogy milyen gumival indulhat. :lol: Megnézném így ki mutogatna... Lehet Alonak a végén a lábát is ki kéne tenni, mert nem tudná mutatni a futamgyőzelmeket :lol: De persze ez mind csak fikció és hétvégén ismét hallgathatjuk a német himnuszt :?
Avatar
Eazzy
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1971
Csatlakozott: 2009.11.14. 00:14:35

2011.05.22. 19:52:11

Ozsi!
Na ezt vártam én Vetteltől! Agresszió, meccsben előzés, fantasztikus védekezés, ahogy átment ott 3 nem akármilyen versenyzőn, az királyos volt! Most megmutatta, elismerésem! Ehhez a győzelméhez maximálisan gratulálni tudok!


Alonso jó ideje amolyan Rossis rajtokat vesz, aztán hátulról valahogy a dobogó közelébe küzdi magát. Erre most vesz egy zseniális rajtot, és szépen lemegy nullára. Vezető helyről kört kapni, szerintem ilyen nem igen volt még az f1-ben...szánalmas a Ferrari. A boxban is megint majdnem elcseszték nek Webberrel szemben. Ezt fel nem tudom fogni. Kezdem azt érezni, hogy Massa katasztrofális teljesítménye sem az ő hibája, hanem egyszerűen ennyire hulladék a csapat. Domenicalit ki kell hajintani, és jöhet Briatore. Ha valaki, ő elég agresszív, hogy gatyába rázza ezt a szedett vetett szánalmas brigádot. Természetesen a pilótákat ezek a jelzők nem érintik, ők mindent megtesznek, főleg Alonso.
Helyükben a boxban kalapáccsal verném szét ezt a vasat.
Avatar
Scooby Bent Bwoy
Capitá del Barça
Hozzászólások: 541
Csatlakozott: 2011.05.13. 14:41:47
Tartózkodási hely: Dupla 8 dupla 0

2011.05.22. 18:59:34

Ez elég izgalmas futam volt, a kevés előzés ellenére. Hamilton tempója tetszett, talán legközelebb már a győzelem is összejön, Vettelnek nagyon jó taktikát választottak, hogy mindig előbb kihozták kerékcserére, nagyban ennek köszönhette a győzelmet, meg persze annak, hogy Button meg Massa szinte semmit nem védekezett (Vettel friss szett gumin volt ez igaz, de akkor is több kellett volna) és a végén szépen tartotta Hamiltont is. Alonsót sajnáltam, nagyot rajtolt, csak kevés ez a Ferrari... Webbernek nem volt megint szerencséje, pedig nem ment sokkal rosszabul, mint csapattársa. Már öt futam után elég tetemes Vettel előnye, de nem behozhatatlan. Monacóban meg még nem nyert, most viszont neki áll a (kockás)zászló.
"Olyan sok a sötét itt, hogy elvakít a fény,
de tesó vissza nincsen út, előre sose félj!
Tudod az élet ilyen, hogy mindig valami fáj
előre menni kell amíg van talaj amin állj."
Avatar
El fanático
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1417
Csatlakozott: 2009.09.08. 12:36:46
Tartózkodási hely: Valahol a nagyon közel és a nagyon távol között...

2011.05.22. 18:56:09

Tippverseny állása:

1. El fanático 78 pont
2. Miihii 76 pont
3. Mogyi 74 pont
4. Xanthor 71 pont
5. Game90 70 pont
6. Snide 54 pont
7. Bob Marley 49 pont


Következő verseny: május 28-29 Monacói Nagydíj
Tippeket május 26.-án 23:59-ig kéretik elküldeni! Tehát csak 4 és fél nap van a tippek leadására....


A mai versenyről:

Iiiiiigggggeeeennn!!!!! Hamilton 2. hely - Button 3. hely!!!
Szép volt, jó volt - és végre a boxban sem bakiztak, jó volt a gumitaktika is - ha ezt a szintet sikerül hozni a hátralévő versenyeken is, akkor el lehet mondani, hogy végre sokat fejlődött a csapat...
Alonso rajta fantasztikus volt, de a Ferrari a jelen állapotában nem alkalmas arra, hogy legyőzze a RB-kat, csupán némi kellemetlenkedésre jók, lásd: Alonso - Webber csata és itt a kellemetlenkedést Webber és a RB szempontjából kell érteni.
Massa peches volt, tönrement a váltó, de hozta a szokásos pozicióját a hibáig.
Heidfeld szépen feljött az utolsó helyről és legyőzte a jobb pozícióból rajtoló csapattársát, szóval kár volt őt tavaly parkolópályára tenni, bár Kubicával tényleg nem egy kategória, de egy középcsapatnál stabil teljesítményre képes.
Kép
bowlinggolyo
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 1984
Csatlakozott: 2006.05.10. 11:15:00

2011.05.22. 17:00:41

ozsimiki írta::) Láthattuk,h nem ért semmit a DRS zóna az élcsapatoknál. Volt egyéb előzés azonos gumikon? Nem. Amikor jobb gumija volt, meg is ette Buttont,meg Massát (igaz nem védekezett erőteljesen), amikor azonos akkor se Hami,se más nem előzött a pályán senkit sem. Akkor most mindenkinek van hova fejlődnie?

Azért a mosolygós smile,mert te kiszúrtad azt az 1-2rést a futam első felében ha jól értelmezem, amit Alo nyitott, de Vettel nem:) Meg úgy senki más sem, első etapban Alo remekül tartotta Vettelt,és Hamiltont, nem hibázott. Így nem lehet előzni a kanyargós részen (mert azonos minőségű gumi is volt akkor), a célegyenesre meg kevés volt a DRS, mind Vettelnek, mind Hamiltonnak, láthattuk. Szóval ezt a kritikát most erősnek érzem,hogy ott más leelőzte volna Alot, szntem senki.
Nem azt mondom h a DRS zónában kellett volna hanem a kanyargós részeken,ahol az RB jobb leszorítóerejének köszönhetően szűkebb íven is eltud fordulni vagy egyik kanyarban aláfordul.Nem azt mondom h nem jó támadó ember,de neki is van miben fejlődnie és nem csak neki hanem másoknak is.

Mások se tudtak csak úgy aláfordulni:) Mind1, hagyjuk. Ha ilyen egyszerű lenne a kanyargós részeken,pályákon csak úgy aláfordulni, lenne előzés MonteCarloban és Mogyoródon is dögivel. Ozsi
Visca el Barca!!!
GO Colts GO!!!
Avatar
fanbarca
Entrenador del Barça
Hozzászólások: 2191
Csatlakozott: 2010.05.15. 09:11:15
Tartózkodási hely: Szatmárnémeti

2011.05.22. 16:52:55

Kétségkívül az idei szezonban ez Vettel legtöbbet érő győzelme. Igazán jól versenyzett ma, s nem csak az autójának köszönheti győzelmét. A kritizálók elhalgathatnak. Nem teketóriázott, kemény, határozott volt! Ügyes! Dicséret illet Lewist is. Izgalmasabbra sikerült a nagydíj, mint gondoltam. Jöhet Monte-Carlo.
més que un club
Válasz küldése