Atlantis írta: ↑2024.02.02. 14:50:00
Angol a világnyelv, tehát az egyetlen nyelv amit a világ bármely pontján jó eséllyel megértenek. Szóval akkor elég nagy területet lefednek vele.
Egy bajnokság eladhatósága ennél sokkal komplexebb kérdés.
davi10 írta:
Angolul beszélő promóciós anyagot sokkal jobban el tudsz adni. Aki nem tud spanyolul, nem fog megnézni egy Pedri vs. Gavi bugyuta challenget. Ha viszont ugyanezt meglátja mondjuk 2 random Liverpool játekossal, nem lövi ki, mert angolul beszélnek és érti. Meglátja milyen jófejek ezek a játékosok és ezért leül megnézni a következő Liverpool meccset.
Kissé túlmisztifikáljátok az angol nyelvet. Az angol anyanyelvűek száma nincs messze a spanyoltól. Nyilván sok országban tudod megértetni magad az angollal, bár én jó néhány országban döbbentem már le, hogy általonosságban mennyire nem beszélik, s itt nem a balkánra vagy Moldovára gondolok.
A rögvalóság az, hogy Németországon (ott is a fiatalabb generáció jó szélesebb tartományban angolból), a Benelux régión és skandinávián túl érdemben nem beszélik elég jól Európában sem, ahogy a rengeteg latinó az Egyesült Államokban sem beszél igazán jól, vagy például ahogy a Németországban élő magyarok többsége is bántóan gyenge német nyelvtudással bír.
Az, hogy te akár egy filmet, akár egy interjút is megnézel és értesz angol nyelven, sőt az utóbbi 10 évben szocializálódva kommunikálni is jól tudsz, az nagyon nem az átlag. Elég ha nemzetközi cégeknél dolgozol, intelligens, felsőfokú végzettségű és nem is 50+-os emberekkel naponta beszélve látod, hogy ők is inkább makognak, vagy írásban/olvasásban jók csak angolból, s ez még a kréme a társadalmaknak. Ez pedig igaz a franciákon túl a teljes mediterrán régión át a cseh-lengyel régiótól délre és keletre. Pedig ez Európa, ahol kimondottan erősnek számít az angol, mint "világnyelv". Nyilván a PL fő piaca is itt van.
Oké, pl Indiában egész magas az angol nyelvtudási szint, bár ez is relatív, főképp amikor nagyságrendileg 500 millió indiainak még anyakönyve és/vagy személyi igazolványa sincs, no meg ott sem a foci az elsőszámú sport.
Az, amit egy magyar átlagban beszél angolul, az édeskevés ahhoz, amit írsz (interjúk, tartalmak , komolyabb cikkek, marketing-anyagok olvasgatása). Mondjuk inkább úgy, hogy angolul több médiatermék jelenik meg, többen is értik meg, s nagyobb számban, jobb minőségben fordítják le az adott ország nyelvére a médiumok. Nyilván az angol nyelvű marketing, ami nemzetközileg Európában is érdemben létezik, de nem ez a PL sikerének oka. A futball pedig nem a zeneipar, azaz sokkal kisebb jelentőssége van az angolnak.
Egyébként az USA-t is javarészt ki lehet venni az angol nyelv + PL népszerűség közös halmazból, mert a major sportjaik ott ezerszer népszerűbbek. Innentől kezdve az anyanyelvű angol szintűhöz közelítő, futballt kedvelők lélekszáma fasorban sincs a spanyolhoz példaképp. Ahhoz a spanyolhoz, ahol nem csak a katolicizmus, hanem a futball is vallás (Dél-Amerikában).
A klub egyébként ahogy észrevettem, elég jó irányba indult, viszonylag sok saját tartalom van már angol nyelven is.